Sarvmete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sarvmete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sir Fish-a-lot
    replied
    Ursprungligen postat av Tobiasl
    Vad skulle ni valt om ni bara vill ha stora sarvar b-mete eller f-mete??
    Sak samma. Bara du presenterat betet på rätt djup.

Det är lättare att variera djupet du fiskar på om du flötmetar.

I t ex Arriesjön har jag märkt att stora sarvar gärna tar på lyftmetoden. Dvs då betet presenteras på botten.
    Det hör väl kanske inte till vanligheterna. Småsarvarna håller gärna till lite högre upp i vattnet.
    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2009-04-28, 22:01.

Lämna en kommentar:

• braxmax
    replied
    nej, du har fullständigt rätt! men jag tror han kommer inse det också om några år! visst är/var vi alla vilda när vi är/var unga! men det är ingen tvekan om att det är onödigt!

Lämna en kommentar:

• Dalis
    replied
    Ursprungligen postat av braxmax Visa inlägg
    det är lugnt dalis, kommer inte göra det, men rudan5 har nog allvarliga personliga problem om han skriver nåt sånt dumt...skaffa dig en personlighet så måst edu inte attackera folk hela tiden! ut och fiska och njuta våren rudan5!
    Visst begriper även jag att det inte är nåt du skulle ta allvarligt på, men jag tycker ändå att man ska påtala allvaret i att hota folk på det viset, han kanske inte ens inser att man inte kan bete sig så eller att det är ett brott mot lagen.

Lämna en kommentar:

• dillinja
    replied
    tackar för infon Dalis, blir till att lägga några pass då.

Lämna en kommentar:

• braxmax
    replied
    det är lugnt dalis, kommer inte göra det, men rudan5 har nog allvarliga personliga problem om han skriver nåt sånt dumt...skaffa dig en personlighet så måst edu inte attackera folk hela tiden! ut och fiska och njuta våren rudan5!

Lämna en kommentar:

• Dalis
    replied
    Ursprungligen postat av dillinja Visa inlägg
    Någon som vet vid vilken ungefärlig tidpunkt sarven brukar leka i sthlmsområdet?
    I gävle skärgård brukar de leka i slutet av maj, så nånstans där eller möjligen något tidigare i sthlm

Lämna en kommentar:

• dillinja
    replied
    Någon som vet vid vilken ungefärlig tidpunkt sarven brukar leka i sthlmsområdet?

Lämna en kommentar:

• Dalis
    replied
    Ursprungligen postat av Rudan5
    Shit grabben, du inser väl nu att du har hotat flera andra människor till livet officiellt på ett publikt forum, dessutom i ditt eget namn så det går knappast att backa undan nu, väljer max att polisanmäla är det högst allvarligt, folk har fått fängelse för mindre..
    Senast ändrad av odevetu; 2009-04-28, 21:27. Anledning: olämpligheter i citerat meddelande

Lämna en kommentar:

• Sir Fish-a-lot
    replied
    Ursprungligen postat av braxmax Visa inlägg
    fan vad gööööööööött

har du köpt hem 5kg gräs från holland och rökt upp det på 10min rudan5??? annars går det inte att förklara dina coola inlägg, eller så e du en väldigt pratsam 2åring...gissade jag rätt?
    Jag tycker nog du var lite väl hård. Dessutom bör vi bara tala om hampa som mäsk på detta forum

Lämna en kommentar:

• braxmax
    replied
    prova fiskar i år istället, där finns sutaren sällan, eller iaf är det mindre sutare där. testa fiska bm med en stor brödbit, den flyter upp en bit från botten, vilket är bra för sarv,men inte för sutare! testa fisak i juni mitt på dagen när solen står högst upp, då nappar sarvarna! hitta du ett ställe med stora sarvar finns det inga små där!

lycka till
    max

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
697 svar
51 958 visningar
1 gilla