storlek 6 är fint för sarv, men , met mask är också bra, har en egen maskodling där maskar odlas och föds upp, hadde 50 från början och nu kanske 250... mask kan man förvara länga, maggots blir däremot flugor...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sarvmete
Collapse
X
-
Lyckades fånga en igår på prick 800g och några dagar innan en på runt 500g, betet var deg, tidpunkt ca 20:00, området är ett bakvatten i en å där det finns gott om näckroser och vass, bottendjup 1m, flötmetade på 60cm utan sänke så betet får mer naturlig gång i ån. Båda var bifångster men jag är glad ändå, imorgon blir det riktat fiske på samma ställe. Tänkte att jag skulle mäska på platsen 2 gånger under dagen och sedan börja vid 18 tiden, låter det bra eller ska jag tillägga något?
Sen vill jag tacka Rudan5 med att spela Thore skogman - storfiskarvalsen för dig
'''
Kommentera
-
Flötmete utan sänke... Är betet+krok tillräckligt tungt för att flötet ska stå rätt?Ursprungligen postat av *MAX* Visa inläggLyckades fånga en igår på prick 800g och några dagar innan en på runt 500g, betet var deg, tidpunkt ca 20:00, området är ett bakvatten i en å där det finns gott om näckroser och vass, bottendjup 1m, flötmetade på 60cm utan sänke så betet får mer naturlig gång i ån. Båda var bifångster men jag är glad ändå, imorgon blir det riktat fiske på samma ställe. Tänkte att jag skulle mäska på platsen 2 gånger under dagen och sedan börja vid 18 tiden, låter det bra eller ska jag tillägga något?
Sen vill jag tacka Rudan5 med att spela Thore skogman - storfiskarvalsen för dig
Annars lär du ju missa många napp.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Det hade ja inte en aning om tack så mycket för den infon jag är en riktig nybörjare, vattnet är ett bakvatten men flötet vill iallafall glida med strömmen så man får kasta om ganska ofta men det beror väl kanske på att jag använder fel tackel. Hur ska jag binda ihop ett bra tackel för något strömmande vatten och storsarven?Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggFlötmete utan sänke... Är betet+krok tillräckligt tungt för att flötet ska stå rätt?
Annars lär du ju missa många napp.
Har 0,16 lina på nu och storlek 12 majskrok, kommer byta flötet till ett för strömmande vatten men vilken vikt?Senast ändrad av *MAX*; 2009-07-10, 08:28.'''
Kommentera
-
hur fan kan det vara roligt? är du braxmax homie eller vad fan håller du på med rudan för?Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inläggDet är helt sjukt kul att läsa dina inlägg Rudan5 !
Du gör min dag,varje dag haha !
Tack
Kommentera
-
känner redan ångest idagUrsprungligen postat av Sg Visa inläggAlltså rudan... lugna ner dig ett par hekto :P Så slipper du titta tillbaka till dessa trådarna om 5-6 år och känna djup ångest
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
687 svar
50 849 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg