ja fattar manen, är du från hjälbo?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sarvmete
Collapse
X
-
Glömde skriva att det inte finns någon synlig veg. i den lilla grunda ån som är torr på sommaren. Vattnet är också rätt mörkt.
Sutare metar jag gärna
Då använder jag en hel räka på kroken, den är lite skalad på baken så det frestar lagom. Halvnaket är bäst vet ni
Ibland är det ett par majs på kroken för att variera.
Det meskas med det vanliga sutarmesket under fisket, sällan att det meskas några dar i stäck i förväg. Det har inte behövts när fisket är bra ändå.
Ibland är det bara räkbitar, räkskal, majs som är mesket, det går det med.
Sutare metar jag i en sjö med näckrosor och grumligt vatten.
Ni talade om bifångster...jag har fått Mörtar, Sarvar, Ostronskal (toma), Kräftor, Abborrar och en Sköldpadda.
Det stackars Sköldpaddan var det någon som hade släppt ut när den tröttnat, taskigt.
Kommentera
-
Var F-N ligger Hjälbo?Ursprungligen postat av Rudan5 Visa inläggja fattar manen, är du från hjälbo?
Det står var jag bor, Högdalen i Stockholm är det om det var så att det finns fler Högdalen som förrvirrar.
Kommentera
-
Blanda för fan inte ihop de olika nicken på forumet. Jag skulle gärna se att Femman bytte nick.Ursprungligen postat av Skruttapan Visa inläggSnälla stäng inte av Rudan ha han kvar
Can i keep him as a pet?
//Stefan
Edit; Såg nu att han är bannad. Problem solved.Senast ändrad av Rudan; 2009-05-04, 20:30.Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.
´til things are brighter, I´m the man in black
Kommentera
-
Varför är alla såjävla lata ?Larm till sarvfiske,det går åt fel håll...Ursprungligen postat av TobiaslVad skulle ni valt för metod med b-mete:
Jag själv skulle valt feeder (20-30g) med brödmäsk och som bete en ljus brödbrit som ligger 1 dm över botten. Nappalarm och betet ligger på något ställe intill ett näckrosbälte.
Ni då??
Kör ett aktivt flötmete eller feeder,du lär ju få bättre på att vara aktiv än larma..
I helgen tappade jag en sarv jag nog aldrig kommer glömma men det är inte d jag tänke poängtera utan att det det är sjukt hur sarven kommer stimmvis in på mäskplatsen och lika snabbt som de kommer kan de försvinna.
Vi hade kul fiske,köttfiske med 7-9hg och någon kilos på topp på 1-2 timmar
Tips,kör en tunn tafs på ca 20cm med ett litet lekande så slipper ni att tex majsen twinnar upp sig,smidigt och bra !Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
687 svar
50 856 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg