Lake fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lake fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lake fiske

Jag skulle vilja testa lakefiske men jag har väldigt lite kunskaper om det och kan inte mycket mer om det än att man brukar fiska dom nattetid. Är det nån som vill ge mig några bra nybörjartips? Vid vilken tidpunkt ska jag fiska och vad ska jag ha för utrustning och angn? MVH Calle

ett kraftigt pimpelspö med 0,40 lina och en stor tung pirk (skeddrag,mindre torskpilk) en tafs under pirken med en storenkelkrok eller 3krok agnad med fisk bitar eller fileer knyt gärna en vit plastremsa ova pirken!den lockar till sig lakarna!dem tar den för en mage på en annan lake..bra vid lektid!

Kommentera

jag har fått lake vid ett flertal tillfällen när jag fiskat gädda på ismete... senast i förrgår faktiskt... en fin bit på 3,5 kg.. har då endast fiskat med en levande abbore med sänke o tafs...
      oskar (ogge) stenberg

Kommentera

Tack för bra svar. Men när på dyngnet är lake fisket bäst? Är lakar svåra att fiska, locka till hugg och dra upp? Finns det något som är viktigt att tänka på för att lyckas?

Kommentera

Nattetid är den klassiska fisketiden. Från ca 20.00 och framåt midnatt. Reka gäna platsen i dagsljus och sätt ut något med reflex på så hittar du dit igen med hjälp av ficklampa om månljuset inte räcker. Eller ta hjälp av en GPS.
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

jag har fiskat lake från 16-22 och det har gått bra..behöver inte vara mitt i natten!i norrland drar dem massor med lake mitt på dagen i rödingsjöar!

Kommentera

Jag har fått erbjudande att åka ner till min morbror i karlskoga å fiska lake...de har nämligen en å/älv som rinner förbi deras tomt, och där ska det tydligen vara grymt lakfiske. Men även jag är novis så vi får se hur det går...tror jag ska prova fiska med tårtspade Hört att det är framgångsrikt :P

Kommentera

Jag har oxå hört talas om tårtspadar så det kanske man skulle testa

Kommentera

örjan in action! tårtspade o gud vet allt
                  Bajen forever!

Kommentera

En stor jiggskalle målad i självlysande färg agnad med fiskbit tycker jag är enklast och det som fungerat bäst. Plastbit på linan eller ej, jag har inte märkt större skillnad.
                    Testa även med ett B-mete samtidigt som du fiskar av dina testområden, ibland tar fisken hellre stillaligande bete än det pimplade.
                    Tid, vi har haft bäst fiske ganska precis efter mörkrets inbrott. Det kommer säkert en huggperiod senare oxå, men vi har inte inväntat dem, eller kört en hel natts fiske s.a.s.
                    Men det tror jag är mkt olika från ett vatten till ett annat.
                    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                    29 svar
                    4 951 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76