jag har aldrig testat att pimpla lake men det skulle vara roligt att få en.. brukar pimpla väldigt mycket.. jag bor nära drevan så det enklaste skulle vara att testa där till en början.. är det någon som har fiskat lake i drevviken? jag har hört av några personer att det inte skulle vara något vidare lakfiske där... ? =)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lake fiske
Collapse
X
-
Puch-up du säger att du brukar måla dina jigghuvuden i självlysande färg tror du att det skulle funka med att fästa en "starlight", eller vad dom nu kallas sånna där små skälvlysande pinnar, på linan eller på tafsen istället för att måla jigghuvet? Kanske är det någon annan som har testat det? Nu kom jag på ett par frågor till: Hur lång tafs behövs det? Hur ser tänderna ut på en lake?
Kommentera
-
Har testat med en starlit en halvmeter ovanför pirken, det fungerade. Men jag får för mig att de kan skygga mot för starkt lysande sken, därav gillar jag en laddad jiggskalle som skenet minskar ifrån och som sedan laddas igen...
Tafsen 15-25cm, inte längre!
Tänderna är som på abborren, lite sandpapper bara. nylontafs fungerar utmärkt!Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
Är det några speciella väderförhållanden som ska vara bra....har hört att man ska passa på när det är stjärnklart och månen speglar sig i vattnet, för då blir de med aktiva. Har ingen aning om det ligger någon sanning i det, men det kanske nån annan gör?
Kommentera
-
Tycker det inte spelar ngn större roll, men de bästa fiskena förra året hade vi i ymninga snöoväder....Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Kommentera
-
Push-Up hur stor jiggskalle kör du med. Om man tar dem lite tyngre blir inte kroken lite väl stor då? För mig blir det lakfiske på Tisdagkväll. Få se om jag lyckas med att fånga min första lake...
Vad tycker ni om Normarks lakpilk är den någonting att ha???
Kommentera
-
Jag har kört 30 och 40 grams jigskalle, kroken är ordentlig helt klart, lite i överkant. Men ett ordentligt styvt spö och flätlina så går det bra. Ska dock göra egna i vinter hade jag tänkt....Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Kommentera
-
BeBest, blir kanon det!!Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)Äntligen en lite större fisk. Har ni fått några större sutare på kroken i år?1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2025-05-17, 12:24 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
|
29 svar
4 962 visningar
0 gillar