Bottenmetebox - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bottenmetebox

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tackar för svaret
    Fiske är en livstill och mete är en religion

Kommentera

Originally posted by Nikke
      Sporting säljer Fox nya gäddmeteflöte för flötestrolling, In-line troller. Den har en extra böj, så att inte flötet glider ner för linan. Den presenterar betet mer stabilt också.
      Men annars finns det ju andra bra flöten, det som är viktigt är att linan gå igenomflötet, annars dras betesfisken upp i ytan.
      Själv tycker jag att ett in-line troller är Overkill, då man alldrig skall fiska så pass snabbt att flötet glider upp utan bara drifta oerhört sakta.

Kommentera

Böjen på Fox Inline troller ska göra att linan inte glider ner lika lätt, den ska fungera som ett stopp.
        Ungefär som Polaris flötena fungerar, men den låser inte lika hårt.

Men slowtrolling heter det. Det går minst lika bra att använda ett vanligt gäddflöte, och ro ännu saktare så fisken verkligen håller sig på rätt djup. Prova, och jämför olika flöten. Skitfiske

Kommentera

Originally posted by Rasmus
          Jepp mycket feeders och är man osäker på vilka arter man tänkte sattsa på med sitt mete är det nog bra men hade man tänkt att fiska en viss speciell så hade nog jag optimerat mig genom att köpa löst. Själv använder jag sällan feeder då jag tycker att precisionen i kasten samt invevningshastigheten mm. blir bättre med ett päronbly.
          Roligt att Rasmus tycker att feeders försämrar invevningshastigheten... Tror man missuppfattat användningsområdet för feedrar då...
          -----------

<"))))><

Kommentera

håller med dig helt peter larsson
            www.specimenhunters.se
            "Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"

Kommentera

Vaffan är det här för häxjakt då. det jag menar är att jag tycker det är lättare att mäska ut med bella och sedan fiska med bly där men visst har feeders sina fördelar tex att man alltid har krokbetet precis vid mäsket.

Kommentera

joo de e sant... men du la fram de på ett sånt sätt som om feeder var typ de värsta man kunde ha men jag kan erkänna att ja fiskar med slagbella jag me.. tex om man kör me boilies.. ha de fint
                / Rasmus
                www.specimenhunters.se
                "Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"

Kommentera

Nää det va inte alls mig menat att vinkla det så utan det faller inte mig till smaken helt enkelt.

Kommentera

slangbella är inte i närheten så effektivt som en feeder!fiska med linan låst med linclipsen så kommer all mäsk att hamna på ett ställe och därmed oxå fisken..man kan starta sitt fiske med att göra 5-6 kast med en stor feeder så man får i lite mat som grund.
                    med en bella är det lätt att sprida maten och fisken över ett större område.speciellt nu på våren är det himla viktigt att fiska på samma ställe hela tiden.och förövrigt så verkar den boxen helt ok för sitt pris!
                    UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
                    minken.bloggsida.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                    29 svar