Tackar för svaret
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bottenmetebox
Collapse
X
-
Originally posted by Nikke
Sporting säljer Fox nya gäddmeteflöte för flötestrolling, In-line troller. Den har en extra böj, så att inte flötet glider ner för linan. Den presenterar betet mer stabilt också.
Men annars finns det ju andra bra flöten, det som är viktigt är att linan gå igenomflötet, annars dras betesfisken upp i ytan.
Kommentera
-
MangeM
Böjen på Fox Inline troller ska göra att linan inte glider ner lika lätt, den ska fungera som ett stopp.
Ungefär som Polaris flötena fungerar, men den låser inte lika hårt.
Men slowtrolling heter det. Det går minst lika bra att använda ett vanligt gäddflöte, och ro ännu saktare så fisken verkligen håller sig på rätt djup. Prova, och jämför olika flöten. Skitfiske
Kommentera
-
Originally posted by Rasmus
Jepp mycket feeders och är man osäker på vilka arter man tänkte sattsa på med sitt mete är det nog bra men hade man tänkt att fiska en viss speciell så hade nog jag optimerat mig genom att köpa löst. Själv använder jag sällan feeder då jag tycker att precisionen i kasten samt invevningshastigheten mm. blir bättre med ett päronbly.-----------
<"))))><
Kommentera
-
håller med dig helt peter larssonwww.specimenhunters.se
"Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"
Kommentera
-
joo de e sant... men du la fram de på ett sånt sätt som om feeder var typ de värsta man kunde hamen jag kan erkänna att ja fiskar med slagbella jag me.. tex om man kör me boilies.. ha de fint
/ Rasmuswww.specimenhunters.se
"Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"
Kommentera
-
slangbella är inte i närheten så effektivt som en feeder!fiska med linan låst med linclipsen så kommer all mäsk att hamna på ett ställe och därmed oxå fisken..man kan starta sitt fiske med att göra 5-6 kast med en stor feeder så man får i lite mat som grund.
med en bella är det lätt att sprida maten och fisken över ett större område.speciellt nu på våren är det himla viktigt att fiska på samma ställe hela tiden.och förövrigt så verkar den boxen helt ok för sitt pris!UFF
krångla inte till det.
StarBaitsHunters
minken.bloggsida.se/
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)Äntligen en lite större fisk. Har ni fått några större sutare på kroken i år?1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2025-05-17, 12:24 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
|
29 svar
4 983 visningar
0 gillar