Nash Fang X tror jag dem heter. kolla dem
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
"Boilie" krokar
Collapse
X
-
Okej såhär: Fox krokarna har jag helt tappat förtroendet för.. 4 tappade fiskar i rad mitt under fajten, varav en där kroken rätas talar inte för en bra krok. Det lkan ju hända att det varit slump, men men... De enda foxkrokarna jag är nöjd med är 2xs tror jag de benämns. Extra strong iaf, MEN lite för grova i godset för vanligt fiske.
ESP krokarna har jag bara provat stiffrigger och T-6. Dessa har ca varannan krok blivit så slöa att de inte kan kroka en fisk efter kort tid i vattnet. Så de vågar jag ej heller lita på.
Jag har också provat krok från Owner, MYCKET pålitliga starka som vassa krokar. Dock så har de som jag använt rivit ganska lite för mycket i fiskens mun under drillningen.
En krok jag har varit nöjd med är Kevin Nash serie 1. Tror dock ej att den tillverkas mera.. Den har dock en tvilling i GLT penetrator 1, som jag också är ganska nöjd med.
Nu på senare tid har jag börjat använda en krok, Gardner Talontip. Den konstigaste formen du kan tänka dig på en krok, helt skev och vanställd. Men den krokar fisken som en drömm och håller sitt krokfäste mycket bra.
I sommar ska jag även pröva de nya Korda krokarna, de har prisats i england. Ska se om de även håller för det svenska fisket.
Kommentera
-
Det blev mycket på en gång där carpfenmazter :P
Men jag ska kolla upp krokarna så får vi se
Tackar alla för era svar!www.specimenhunters.se
"Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"
Kommentera
-
asså killar va e detta för krokar ni använder?
Jag ska göra en beställning från tackleshop snart och INGEN av krokarna fanns där :S Hittade ingen Nash Fang X, inga Owner krokar, inga Kevin Nash, ingen GLT, ingen Gardner Talongtip, ingen Korda krok.
De enda karpkrokar som finns är: E.S.P, Fox, Kamazan, Drennan.
Så en ny fråga: Håller någon krok av dessa tillverkare måttet enligt er ?
www.specimenhunters.se
"Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"
Kommentera
-
hjälp mej nu gubbar !www.specimenhunters.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)Äntligen en lite större fisk. Har ni fått några större sutare på kroken i år?1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2025-05-17, 12:24 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
656 svar
49 475 visningar