Om det är änden på wiren som du ska gömma under krumpslangen så kan du lika väl stoppa ner änden i wirelåset om du tar en lagom stor bit. Om det ryms vill säga.
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
men wirelåset kan vara elakt mot gäddan
kan bli fula skärsår
Ja, det kan det säkert även om jag inte har varit med om det varken på dom som jag har fått på trolling el. på mete i sjöar där jag har riktat mig på gädda!
Dom som jag har tagit på mete så har i regel 3-kroken suttit i svalget så dom har jag fått dräpa ändå. Sedan har jag inte haft någon så lång plattång som jag har kunnat lossa krokar med i svalget.
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
Tycker att det är helt rätt att köra krympslang på stingers och tafsar, det gör jag alltid. Dels för att skydda gäddan, och dels för att inte skada linan om det skiter sig. Jag har kört krympslang från ELFA och Electrokit, men Biltemas lär fungera precis lika bra.
Kommentera