Håv för stor gädda? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Håv för stor gädda?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Håv för stor gädda?

Jag behöver en stor håv med långt skaft/handtag. Jag har tittat i Berras-katalogen. Någon som kan rekommendera en håv i katalogen? jag funderar på den översta, den dyraste av den översta, 395kr, vad tros om den? jag tror att håvarna är på sidan 38 i Berras-katalogen.
    Sedan behöver jag något att ta upp betesfisk med. Det brukar alltid finnas enorma stim löja i hamnen, men jag kan inte få upp den. Vad fungerar bäst? sänkhåv, kastnät? araberna som fiskar där använder sänkhåv, men jag kan inte hitta någon butik på nätet som säljer sådana, hjälp mig?
    [FONT="Times New Roman"]Gone fishing...[/FONT]

Skaffa ett kastnät, det är klart praktiskt om man lär sig kasta med det. Finns ett par bra instruktionsvideor hur man kastar med dom också. Behöver du länk till det så pm:a mig. Annars borde väl även en mörtstuga fungera. Om det inte är pytteliten löja du ska fånga?
    Angående håv så har jag inte sett Berras, men www.popuptackle.com har bra håvar från JRC till sänkt pris 42" eller 50" är väl det som gäller för stor gädda kan jag tänka mig...
    *** I ain't here on Business, I'm only here for fun ***
    http://promisedland.blogg.se

Kommentera

Snacka med boysen på Attitudebaits, de har precis fått in tokstora håvar.

Kommentera

http://www.128810.webshop.eurovator....ct=8380&sub=88

2010 är det fluga som gäller

Kommentera

Sportfiskegiganten har stora muskie/gädd håvar. Tror det är samma som A.B har.
          De ligger dock på runt 2000 kr.
          MVH Micke

Kommentera

Har en knutfri laxhåv

Fungerar utmärkt! Kostade runt 700 spänn... (har inbyggd våg som jag inte använder)...har hittills lyckats håva gäddor upp till 14.8 med den ;-) så den räcker till..

Kommentera

Ursprungligen postat av Hibbahubba Visa inlägg
              Fungerar utmärkt! Kostade runt 700 spänn... (har inbyggd våg som jag inte använder)...har hittills lyckats håva gäddor upp till 14.8 med den ;-) så den räcker till..
              ...din håv heter Mclean eller liknande. Saluförs av svendsen, kan hålla med om att den duger aldeles utmärkt - lite dyr kanske ? Har själv håvat gäddor upp till 20,4kg med den så den duger nog...

Kommentera

Om du är lite teknisk så kan du relativt lätt tillverka en egen.!
                Köp rejält nät, nån form av aluminium rör som du böjer till..

Lite pill och fantasi så kostar det inte mer än ett par hundralappar för en helt funktionsduglig håv...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
                12 svar
                630 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg jimmy85
                av jimmy85

Startad av efc__, 2025-06-04, 14:25
                9 svar
                480 visningar