Behöver hjälp med spötips. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver hjälp med spötips.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Behöver hjälp med spötips.

Brukar alltid meta lite på sommaren. Skönt o sitta ute en kväll med ett bottenmete i och vänta på att något ska fatta tycke för masken.

Har alltid kört på mitt haspelspö 5-30g och det har funkat fint. Nu bröt jag detta spöt förra sommaren och har införskaffat mig ett nytt, som är en stabil sak på upp till 80g, knappast optimalt för mete efter mört etc.

Så nu skulle jag behöva ett nytt. Har suttit och läst lite om feederspö vilket kanske skulle vara något, men har 0 koll på meteprylar egentligen så hjälp mottages tacksamt. Men ideen med olika toppar verkar intressant.

Ni får gärna nämna för och nackdelar och lite mer ingående om hur det funkar. Sen finns där ju matchspön med som jag inte heller har en susning om.

Fiskar mestadels i åar, men lite ström ena dagen och mycket andra. Spöt skall användas ett tjugotal gånger på sommaren max, så gärna så billiga spön som möjligt. Vad i era ögon är skit funkar säkert utmärkt för mig till det lilla metandet jag håller på med .

Är i behöv av ett spö tills nästa helg, kanske någon har nåt begagnat de vill bli av med?

I varje fall ös på med tips, och gärna webbutiker.

Tack på förhand.

Mvh

SPRO TFX4 PRECISION HOT Feeder 12' är ett trevligt holländskt mediumstyvt feeder spö. ca 600,00 kr

Waggler, flötfiske, är otroligt roligt. Hur djupt är det där du fiskar?
    Mete framför allt!
    www.Metetorget.com

Kommentera

Ursprungligen postat av benste Visa inlägg
      SPRO TFX4 PRECISION HOT Feeder 12' är ett trevligt holländskt mediumstyvt feeder spö. ca 600,00 kr

Waggler, flötfiske, är otroligt roligt. Hur djupt är det där du fiskar?
      Är ca 1-4m. Hittade ett rt spö för 250 spänn, duger till en början kanske, var endast 9 fot med. Är i behov av ett spö till nästa helg och har inga stora summor att lägga ut för tillfället.

Men 9 fot är ju lagom, eller bättre iaf, platserna jag kmr fiska är omringade av mycket växtlighet så blir lätt trångt. Har alltdi kört gädda på 7fot innan, har nu ett 8fot och tyckte nästan det blev otympligt, så 9 känns bättre men ändå för långt, så vill inte ens tänka på 12ft =)

detta har jag tittat på, säkerligen bara skit, men duger säker till det lilla metet jag bedriver. Men tänkte på en sak funkar detta spöt till mindre mört samt abborre eller är det större fisk som gäller? Samt hur funkar det med topparna på dessa spön, de verkar ju vara väldigt känsliga, klarar dem o lyfta fisk på något hg eller allt måste håvas för att de inte ska smälla av?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
      12 svar
      634 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg jimmy85
      av jimmy85

Startad av efc__, 2025-06-04, 14:25
      9 svar
      487 visningar