gäddmetare se hit - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gäddmetare se hit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har Fox Stratos FS 7000E, riktigt nöjd med dom.
    Fin broms å skön "känsla" i rullen, enda jag kan anmärka på är att baitrunnern i lättaste läget är lite för trög.
    -------------------------------------------------------------------------------------
    >>> http://fiske.makkes.se <<<

Kommentera

Ursprungligen postat av Tojon Visa inlägg
      Kör med Shimano Baitrunner 10.000 xtrra och även på Shimano Baitrunner D storlek 6000 på den, front bromsad.
      Anser att Amabasadeur inte gör jobbet lika bra som haspel, ambasadeur tar hem alldeles för lite lina per vevtag mot vad tex Shimano Baitrunner gör.
      Viktigt att kunna ta hem mkt lina snabbt om gäddan kommer snabbt emot dej.
      Kan du det med en ambasadeur är det bara att gratulera
      Vet inte vad tex en ambassadeur 6501 inshore plockar hem per vevtag, orkar inte gå ner i källaren och kolla men min Baitrunner D tar hem ca 50 cm per vevag. Då tar du enkelt emot gäddan med sträckt lina om hon toksimmar emot dej.
      Billiga på E-bay. Hade min i lådan under 1500 kr.
      Dom få företag i Sverige som kunde ordna el hade den hemma tog 2695 kr för den.
      Enda att anmärka på är att baiten är en liten liten aning för trög på det lättaste läget om ligger still och metar. I lätt strömmande är det inget att anmärka på. Då får man ändå strama åt den för att linan inte ska löpa ut av motståndet.

Skulle hur som helst inte köpa ngt budget märke!
      Håller inte i längden enligt mej.
      Hej Torbjörn.Jonsson;

Stora Laxar och Insjööringar har jag varit med om att de simmar snabbt både mot och ifrån båten, men någon Gädda som "toksimmar" emot mig har jag ännu inte upplevt. Med en tillräckligt stor Ambassadeur multirulle som 6000 och 7000 på spöt är jag helt övertygad om att ingen Gädda i svenska vatten kan besegra en skicklig Gäddfiskare som Krokodiljägaren...

Go for the Big Northerns!

Old Firehand
      www.trumman.com - http://www.trumman.com/ck/cisco_kid.htm

Kommentera

Ursprungligen postat av Tojon Visa inlägg
        Kör med Shimano Baitrunner 10.000 xtrra och även på Shimano Baitrunner D storlek 6000 på den, front bromsad.
        Anser att Amabasadeur inte gör jobbet lika bra som haspel, ambasadeur tar hem alldeles för lite lina per vevtag mot vad tex Shimano Baitrunner gör.
        Viktigt att kunna ta hem mkt lina snabbt om gäddan kommer snabbt emot dej.
        Kan du det med en ambasadeur är det bara att gratulera
        Vet inte vad tex en ambassadeur 6501 inshore plockar hem per vevtag, orkar inte gå ner i källaren och kolla men min Baitrunner D tar hem ca 50 cm per vevag. Då tar du enkelt emot gäddan med sträckt lina om hon toksimmar emot dej.
        Billiga på E-bay. Hade min i lådan under 1500 kr.
        Dom få företag i Sverige som kunde ordna el hade den hemma tog 2695 kr för den.
        Enda att anmärka på är att baiten är en liten liten aning för trög på det lättaste läget om ligger still och metar. I lätt strömmande är det inget att anmärka på. Då får man ändå strama åt den för att linan inte ska löpa ut av motståndet.

Skulle hur som helst inte köpa ngt budget märke!
        Håller inte i längden enligt mej.
        jag kollade precis min 7000 cl tog hem 69-70 cm lina per vevtag så då bör den vara perfekt på den punkten ialf

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
          Hej Torbjörn.Jonsson;

Stora Laxar och Insjööringar har jag varit med om att de simmar snabbt både mot och ifrån båten, men någon Gädda som "toksimmar" emot mig har jag ännu inte upplevt. Med en tillräckligt stor Ambassadeur multirulle som 6000 och 7000 på spöt är jag helt övertygad om att ingen Gädda i svenska vatten kan besegra en skicklig Gäddfiskare som Krokodiljägaren...

Go for the Big Northerns!

Old Firehand
          www.trumman.com - http://www.trumman.com/ck/cisco_kid.htm
          jag hoppas du har rätt med att ingen gädda kommer besegra mig

jag skall ge det en seriös chans innan jag köper en baitrunner.
          tack för tipset

Kommentera

Hej du OF. Har haft flera lite bättre gäddor runt 7-9 kg som simmar snabbt mot mej under drillning. Ser det inte alls ovanligt i det vatten/Å jag lägger lite tid.
            Olika fiskar beteer sig annorlunda i olika vatten med det visste du kanske
            Tar rullen du nämner hem närmare 70 cm så borde det inte vara några problem.
            Ska av ren nyfikenhet gå ner i källaren och kolla vad min ambassadeur tar hem.
            Det viktiga är att man trivs och hanterar det redskap man fiskar med, för många bryr sig om vad andra anser om olika saker!!
            Tron och självförtroende kan förflytta berg, gå lite egna vägar så sitter hon där en vacker dag. Det har givit mej drömfiskar mer än en gång.
            Blev lite utanför ämnet men fick en släng av abstinens av gäddfiske vilket blir svårt då man är hemma med sjukt barn
            Ha de gott du gamle man mvh ung 40 åring
            Senast ändrad av Tojon; 2011-12-13, 11:31.
            Tobbe.J

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
            12 svar
            618 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg jimmy85
            av jimmy85

Startad av efc__, 2025-06-04, 14:25
            9 svar
            469 visningar