nya karpspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nya karpspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Precis som karpfäst kör jag också med Fox Warrior 2,75lb, köpte dem från England så de blev otroligt billigt, billyclarke eller så hette affären, riktigt bra plus billig frakt. Men åter till spöna... Kostade runt 500kr styck tror jag, och är riktigt go aktion på dom, ett tipps bara Lycka till i karpspödjungeln
    .
    Om du inte får det du älskar så måste du älska det du får!

För vem är alla mörtar rädda?

-Jo för gammla farbror Gädda!...

Kommentera

Fox Warrior spöna låter bra för att vara så billiga. Jag hittade hos Billy Clarke:butiken även Shimano Beastmaster AX som går på rea nu ca 97£ från 130£. Jag har flera Shimano spö som jag tycker jätte mycket om. Däremot Fox vet jag ingenting om. Jag får se vad hittar jag för recensioner och liknande.

Precis som du säger: det är en djungel där ute.
      Tight lines!
      CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Ja, jag förstår det med att det är svårt att ge råd men, som jag skrev, ville höra era funderingar när ni gick genom samma situation, att välja karpspö.

Jag hittade ganska många alternativ men som nån skrev i annan tråd: köper man från England, i fall att man behöver service, blir det genast svårt. Man vinner på att köpa billigt men man förlorar på att betala ganska mycket på att få service. Men ganska ofta blir det billigare att köpa från UK.
        Tight lines!
        CDan

Kommentera

Ursprungligen postat av CDan Visa inlägg
          Ja, jag förstår det med att det är svårt att ge råd men, som jag skrev, ville höra era funderingar när ni gick genom samma situation, att välja karpspö.

Jag hittade ganska många alternativ men som nån skrev i annan tråd: köper man från England, i fall att man behöver service, blir det genast svårt. Man vinner på att köpa billigt men man förlorar på att betala ganska mycket på att få service. Men ganska ofta blir det billigare att köpa från UK.
          Fox warrior finns på Leslie of luton. Kostar ca 700 kr st, frakt blir ca 300 kr.
          Attitude har dom för 1495 vilket redan är ett ok pris.
          Skönt spö med helauktion.
          Jag tycker det är ett mkt prisvärt spö med kvalité rakt igenom.
          Har handlat från England flera ggr och det har aldrig varit några problem men skulle det vara ngt som går sönder kan det bli problem då det kan kosta mer än det smakar att reklamera.
          Anser ändå det är värt att handla från England då det måste till mkt för att det inte ska bli en bra affär ändån.

En till fördel med att handla riktiga saker är att andrahandsvärdet är betydligt bättre. Skulle du mot förmodan inte gilla spöet får du tillbaka dina pengar.

Ta det lugnt och hör dej för ang spö. Finns nästan lika många åsikter om spön som användare. Lyssna på ngn som fiskat ett tag och som du har förtroende för.

Mvh Tobbe
          Tobbe.J

Kommentera

Fox warrior spöna hittar jag inte hos Leslie of luton men däremot hittar jag de hos Billy Clarke för 50£.

Det är ganska många av er som lovordar dessa spö. Fast jag började snegla på Shimano Beastmaster AX spöna, som hos Billy Clarke är reade med 25% till 100£. Även Shimano Beastmaster BX har jag hört fina ord om dem.

Samtidigt TFG Delta XS är ett bra alternativ med tanke på priset, aktionen och livstidsgaranti.

Jag får samla mera info och se vad jag kommer fram till. Att sträcka mig så långt som till över 1 000-1 200 kr vill jag inte. Men jag vill inte köpa billigt bara för att testa. Jag vill ha från början "rätt" kvalité för att inte tröttna på karpfisket bara pga. fel spö.
            Tight lines!
            CDan

Kommentera

Du får söka på Rods Pike på Leslie.
              Jag har mitt till att meta gädda med men vet en hel del karpfiskare som valt att fiska med dom spöna.
              Vet att det låg två el tre sådana till salu på svenskt mete för någon dag sedan.

Har du sett dem för 50£ så är det bättre pris där.

Mvh Tobbe
              Tobbe.J

Kommentera

Tack! Jag hittade spöna på Leslie. Hittade även FOX HORIZON CARP, jätte fina spö tycker jag.

Men det är för många som snackar varmt om Warrior och det börjar luta åt det hållet.

Spöna på Svensk Mete var till salu för 4 mån sedan. Vet inte om dem är kvar.

Om jag köper på Billy Clarke, där hittade jag Warrior S som jag inte vet om det skiljer sig ifrån "vanliga" Warrior. Vet ni någon?

Dessutom hittade jag Euro Warrior S som är ett vidareutveckling av Warrior S. Euro Warrior S kostar med 50% mer än Warrior S och har bl.a. full korkhandtag.

Är det nån som vet nåt om Shimano Beastmaster AX?

Tack för hjälpen!
                Senast ändrad av CDan; 2012-02-29, 22:04.
                Tight lines!
                CDan

Kommentera

Kolla in Sonik spö. Funderar på att köpa dessa från england men såg nu att beoutdoor säljer dessa lovordade spö på förorder för samma pris som från England. Funderar själv på sk4. Tips: kolla in youtube då många handlare och tillverkare lägger ut små "reklamtester av produkter" filmer.

Kommentera

Sonik sk4 finns med 40 resp 50 mm buttring.

Någon som vet om det gör någon skillnad eller spelar det ingen roll?

Kommentera

Ursprungligen postat av CDan Visa inlägg
                      Om jag köper på Billy Clarke, där hittade jag Warrior S som jag inte vet om det skiljer sig ifrån "valiga" Warrior. Vet ni någon?
                      Hej, det är bara den senaste årsmodellen av spöt. Modellerna innan hette bland annat warrior z och kanske även bara warrior, men warrior s är den allra senaste.

Jag har ett warrior s som jag trivs med, bra spö för pengarna!

Ett väldigt populärt spö i England är Chub outcast, jag vet inte om det är bättre än ett warrior s, men det kan vara värt att kika in

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
                      113 svar
                      18 436 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg -martin-  
                      Startad av -martin-, 2013-08-08, 17:59