nya karpspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nya karpspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tack för svaren!

Men som jag skrev tidigare: jag hittade Euro Warrior S som är en vidareutveckling av Warrior S. Vilken/vilka skillnader är mellan Euro Warrior S mer än att Euro Warrior S kostar med 50% Warrior S och har bl.a. full korkhandtag? Är det någon som vet?
    Tight lines!
    CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Ursprungligen postat av CDan Visa inlägg
      Tack för svaren!

Men som jag skrev tidigare: jag hittade Euro Warrior S som är en vidareutveckling av Warrior S. Vilken/vilka skillnader är mellan Euro Warrior S mer än att Euro Warrior S kostar med 50% Warrior S och har bl.a. full korkhandtag? Är det någon som vet?
      Den enda informationen jag kan hitta är att det är en gloss finish och korkhandtag. Men det kan nog vara skillnad på själva klingan också. Tror det är bäst att du försöker komma i kontakt med fox själva, eller några som säljer de båda modellerna och fråga dem. På fox hemsida finns det ett warrior s med korkhandtag och även ett fox euro warrior s. Så det borde vara någon mer skillnad än enbart finishen tycker jag.

Kommentera

Ska du ha en uppsättning bra och prisvärda spön kolla då på Fox Warrior spöna! Har känt på dem mer än 1 gång, och har polare som har fiskat med dem 3-4-5år nu och dem är fortfarande lika nöjda!

Sen skulle jag rekommendera 3.0lb spön, för då har du lite extra krut i spöna om du vill kasta lite större pva bags och method feeders.
        go fishing

Kommentera

Hej!

Kollade lite på Fox Warrior s . Se till att kolla priset först. En Svensk handlare tog typ 100% mer(1799kr) än i England och då var t o m frakten 15 kr dyrare inom Sverige än att skicka från England till Sverige (Unbelivable!!)
          Själv vill jag gärna köpa i Sverige men allting har ett pris. Hur tänker en del Svenska handlare?

/over and out

Kommentera

Skillnaderna som jag hittade att det skulle vara mellan Euro Warrior S och Euro Warrior S (utöver att Euro kostar 50% mer än Warrior S) är en bättre finish (klingan är glossy) och har bl.a. full korkhandtag. Alltså bara kosmetiska. Åt andra sidan Warrior S klingan är lovordat av många och sägs att den är en av dem bästa som Fox har utvecklat: "arguably the best selling carp rod of all time".

Ja, priserna i Sverige är inte försvarbara. Oavsätt argument man kan inte ha sådana påslag som här. Jag köpte en gång ett spö för 700 kr som var reat från 3 500 kr. Under inga omständigheter tror jag att det såldes under inköpspriset. Och även om det gjordes tror jag inte alls att inköpspriset låg långt ifrån de 700 kr som jag fick betala. Alltså om vi antar att inköpspriset låg på 1 000kr då påslaget var 250%. Sådana exempel har jag i massor.

Om jag skulle välja Euro Warrior S finns det bara i 2,75 lbs. Annars Warrior S finns i flera varianter bl.a. 3,0 lbs. Om jag kör Warrior S jag kan tänka mig köpa 3,0 lbs.
            Tight lines!
            CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
            113 svar
            18 436 visningar