Hidea Båtmotor "Skit eller inte skit"? Tacksam för svar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hidea Båtmotor "Skit eller inte skit"? Tacksam för svar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hidea Båtmotor "Skit eller inte skit"? Tacksam för svar

Har en Terhi 4060 med en relativt gammal mercury tvåtaktsmotor på och funderar på att byta upp mig. Har spanat in Hidea ett tag för att de är någorlunda billiga till skillnad mot andra märken. Men då undrar man ju om det är värt att lägga pengar på en sån motor? om det är bra kvalite, lång hållbarhet osv?positivt negativt. Hade tänkt mig en 15 eller 20 hästars 4 takts. Har ni egna erfarenheter från Märket Hidea så är alla svar välkomna.

mvh Jakethepike

www.fiskesnack.com/forum/showthread.php/100720-Parsun-till-slit-o-släpbåt
    http://www.fiskesnack.com/forum/show...tta-g%C3%A4rna

Frågan kommer upp då och då, själv har jag ingen erfarenhet av kinamotorer.

Kommentera

Jag har två motorer Parsun ett 15hk och 5hk och dem arbeta smidigt, använda dem hela förra säsongen utan några problem och denna säsong 5hk har redan mer än 30 timmar. också har 3 års garanti så att du kan ta risken. Jag rekommenderar inte att köpa en begagnad motor de att säljer nästan alltid lura dig.

Kommentera

Vet inte ett skit om de omnämnda motorerna, men efter att ha läst länkarna började jag fundera lit. Varför detta unisona fördömande av produkter från Kina? Faktum är att de flesta så kallade kvalitetsmärkena låter kineserna bygga deras produkter. Och om de inte är gjorda i Kina så kommer de från Malaysia eller Vietnam. Kolla testet av haspelrullar i Fiske för alla nr 3 i år. Bäst i klassen och vinnare av hela testet är ABU Garcia Revo neos, alltså en rulle från en känd s k kvalitetstillverkare. Och var är den gjord...? Liksom merparten av rullarna i testet från Daiwa, Okuma, Shimano och Mitchel? Jo - i Kina... Skit alltså enligt en mängd tyckare på forumet!
        Gösta

Kommentera

det är skillnad på grejer framtagna i andra länder och under stark kontroll tillverkade i Kina och saker konstruerade i Kina och tillverkade så billigt som möjligt...
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

OK! Jag hajar ditt resonemang och jag har ju som sagt ingen erfarenhet av motorerna i fråga, bara en liten tanke

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
              det är skillnad på grejer framtagna i andra länder och under stark kontroll tillverkade i Kina och saker konstruerade i Kina och tillverkade så billigt som möjligt...
              Så är det, finns många bra produkter, "made in china" men dessa är konstruerade och kvalitetsmässigt strikt styrda av västerlänska företag. Sen finns det kinesernas egna produkter.

Men den som är av annan åsikt köper såklart en Hidea.

Man kan ju ha tur !
              Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

större chans att vinna på lotto...sen kan man köpa en riktig motor...
                Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ingen vinst på lotto, ingen på travet - så det blir vare sig Hidea eller nått annat. Men efter inbrott i garaget måste jag investera i en ny elmotor eftersom den gamla stals... SKIT!

Kommentera

Hidea, Parsun och Sail. Glöm dessa leksaksmotorer. Är man järndöd köper man en.
                    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    4 215 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B