ABU / Svartzonker McMy - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU / Svartzonker McMy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av todde72 Visa inlägg
    Man måste tänka på att betet är Svenskdesignat och tillverkat i kina..detta är en första serie oxå. Man kan inte jämföra dessa beten med ett hand gjort bete....
    Det är nog ingen som har jämfört detta med ett handgjort heller. Dock tycker jag man borde förvänta sig lite bättre kvalitet än att det ska gå sönder efter 1 tur, vare sig det är första serie eller ej.

    Kommentera


    • #12
      Verkar som att det är genomgående dålig kvalité på Abu/svartzonker betena. Även att det är ett plastbiten kan man förvänta sig mer, då man betalar dyrt för lite plast och några gram metall. Tycker att beten bör hålla bättre kvalité ändå. På en deviator Bete får man ett tiotal gäddor utan att det är helt förstört ut. Till skillnad från en buster och abus.... Tyvärr tar buster priset. Bara krokarna rensar betet på lack :/
      Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

      Kommentera


      • #13
        Kan meddela att alla tailar inte funkar att stoppa på betet. Fick modifiera tre gånger innan jag hitta någon som inte påverkade gången avsevärt.
        Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

        Kommentera


        • #14
          Tyvärr är det så att många plastbeten Zalt cwc och svartzonker masstillverkas å fort ska det gå så man tjänar så mycket pengar som möjligt .

          Nu har jag lite överseenade med Clas beten som är nya då är det alltid lite barnsjukdomar -

          Cwc har inte ens råd att ha sina egna krokar på sina egna beten utan kör konkurenternas betydligt sämre krokar som både är mjukare och inte tål saltvatten ,allt för att sälja sitt eget märke owner till höga priser .

          Vi får nog finna oss i att ett bete för 200 kr har dåliga krokar . Nu kunde det vart värre WMC är trots allt inte lika dåliga som Eagle Claw .

          /Fredrik

          Kommentera


          • #15
            Nu har båda betena rasat totalt! Tailen på min andra mcmy rök efter två fiskat. Bytte krokar men skulle bytt fjäderring också! För de gick upp av en 2 kg gödda! Det är ju skrämmande så dålig kvalité det är på betet! Har haft totalt 5 gäddor på min mcmy papi och fler kommer det inte bli! Betets gång är riktigt grym men det är fan inte meningen att man ska behövs uppgradera allt på fanskapet!

            Nu blir det att strippa jerkarna och gömma undan dom så jag aldrig mer kommer att tänka på skiten! Sälja fanskapen och låta någon annan bli skogstokig på dessa jerkars värdelös kvalité tänker jag skona någon från!

            Varningensfinger åt dessa jerkar! Max 50 kr hade jag betalat för dessa! Då kan man köpa bättre krokar, lite reserv talar och byta ut fjäderringarna! Till en kostnad av totalt 159 med alla tillbehör! Näfan! Som det är nu BOJKOTTA!
            Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

            Kommentera


            • #16
              Bedrövlig kvalite på vissa av betena verkar det som... Tråkigt att du råkat ut för ett "skit" bete.

              En kompis har kört sig McMy Fegisen ett bra tag nu, tror han landat 7 gäddor på den och den ser nästan helt ny ut. Orginal krok och ring. Verkar vara väldigt stor skillnad i kvaliten på dessa beten.

              Lacken är väl t.o.m sämre än Cwc's mer likt McTail i plast. Lossnar utav bara H***vete när gäddan drar tänderna över. (Bortsett från Cwc's enkel färger så som grey shadow som också tappar snabbt)


              Jerklimpan: Tycker att WMC's krokar är helt okej, finns beten som kommer med betydligt sämre. Owner krokarna är jag dock tok nöjd med, Syl vassa och skapligt hårda.

              Kommentera


              • #17
                Leverantören får "exakt" den kvalitet de specifierar från Kina... inget mer!

                dvs när crap-kvalle visar sig får man ringa och ändra till bättre hos sin fabrik, bra leverantör gör detta och dålig skiter i det! med tanke på hur mycket de tar för betet så förväntar man sig MYCKET MER!!!

                För övrigt borde de sända ett nytt bete till dig enligt min mening, har du frågat?

                /Mvh
                >> Sportfiskekanalen på Vimeo <<

                Kommentera


                • #18
                  Tråkigt att höra att det verkar vara så dålig kvalité på dessa beten. Fiskat ett pass än så länge och det högg de två första kasten, riktigt fin gång på dem både vid jerkning och vanlig inspinning. Min McMy ser fortfarande helt ny ut, dock bytte jag krokar direkt men det är jag van att göra på plastbeten. Hoppas att de förbättrar kvalitén och att de lyckas hålla en jämn hög nivå i fortsättningen, för det är absolut ett bete som jag vill ha fler av.
                  Den som har mest prylar när han dör vinner

                  Kommentera


                  • #19
                    Skitkvaliten tycker jag genomsyrar nästan hela branschen. Köpte en platypus nyligen som knäcktes i ryggen utan att jag ens fick upp en fisk på det. Försöker hålla mig till lite bättre kvalite som rapala och river2sea. Man betalar ju ändå ganska bra för betena så lite borde de hålla för kan man tycka.

                    Kommentera


                    • #20
                      Hej Gimlan

                      Otroligt tråkigt att du haft så taskig erfarenhet av betena.
                      Jag tycker du ska kontakta ABU och reklamera betena, gärna med alla ringar och krokarna kvar.

                      Mvh Claes
                      Ursprungligen postat av Gimlan Visa inlägg
                      Nu har båda betena rasat totalt! Tailen på min andra mcmy rök efter två fiskat. Bytte krokar men skulle bytt fjäderring också! För de gick upp av en 2 kg gödda! Det är ju skrämmande så dålig kvalité det är på betet! Har haft totalt 5 gäddor på min mcmy papi och fler kommer det inte bli! Betets gång är riktigt grym men det är fan inte meningen att man ska behövs uppgradera allt på fanskapet!

                      Nu blir det att strippa jerkarna och gömma undan dom så jag aldrig mer kommer att tänka på skiten! Sälja fanskapen och låta någon annan bli skogstokig på dessa jerkars värdelös kvalité tänker jag skona någon från!

                      Varningensfinger åt dessa jerkar! Max 50 kr hade jag betalat för dessa! Då kan man köpa bättre krokar, lite reserv talar och byta ut fjäderringarna! Till en kostnad av totalt 159 med alla tillbehör! Näfan! Som det är nu BOJKOTTA!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 216 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 241 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 542 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      55 svar
                      12 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      715 svar
                      60 832 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Arbetar...
                      X