ABU / Svartzonker McMy - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU / Svartzonker McMy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Svartzonker Visa inlägg
    Hej Gimlan

Otroligt tråkigt att du haft så taskig erfarenhet av betena.
    Jag tycker du ska kontakta ABU och reklamera betena, gärna med alla ringar och krokarna kvar.

Mvh Claes
    Visst skulle jag kunna skicka betena åt Abu som en gåva. Den dagen jag vet att infästningen till tailen samt att betena håller högre kvalité skulle jag våga mig på att köpa. Men som det är nu är det rent av katastrof. Vi var tre i båten, slirbromsen var mjukt ställd men ändå lyckad gäddan bända sig loss. En mindre på 2 kg! Fanns ingen tendens till rost då jag torkar mina beten efter fiskepassen. Låter mina beten allt som oftast hänga i båten en stund för att torks lite innan dom åker ner i lådan.

Nu är det så att jag modifierat mcmy så jag kan använda dom i framtiden. Sen även köpt på mig lite hårdare tailar för att limma fast.
    Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Hej

Kanon att du hittat en lösning för att använda betet.
      Jag är väldigt tacksam för kritiken som riktats mot betet här på tråden. Genom den kan jag och ABU trycka på fabriken och öka kvaliteten på betet.

Mvh Claes

Ursprungligen postat av Gimlan Visa inlägg
      Visst skulle jag kunna skicka betena åt Abu som en gåva. Den dagen jag vet att infästningen till tailen samt att betena håller högre kvalité skulle jag våga mig på att köpa. Men som det är nu är det rent av katastrof. Vi var tre i båten, slirbromsen var mjukt ställd men ändå lyckad gäddan bända sig loss. En mindre på 2 kg! Fanns ingen tendens till rost då jag torkar mina beten efter fiskepassen. Låter mina beten allt som oftast hänga i båten en stund för att torks lite innan dom åker ner i lådan.

Nu är det så att jag modifierat mcmy så jag kan använda dom i framtiden. Sen även köpt på mig lite hårdare tailar för att limma fast.

Kommentera

Betet i sig är sjukt jäkla nice! Gången är snuskig och riktigt giftig! Men kvalitén på betet är ojämn. Vissa verkar ha fått super exemplar med grymt bra lack. Krokarna brukar man få byta på de flesta betena man köper. Fjäderringen kan man inte göra så mycket med. Antingen en grövre eller att man kör på en hårdare metall. Men då får man en skörare ring vilket kan leda till spruckna Fjäderringar. Hade väl bara extrem otur att fjädern gick upp.

Funderar om man inte ska satsa på en krok istället för två? För ibland sitter båda krokarna i varandra.

Kommentera

Super kul att du gillar gången, tackar tackar
          Uppskattar feedbacken
          Ringarna på betet är så kallade hydroringar som är platta och väldigt starka.
          Tyvärr måste du fått ett riktigt måndagsex. Tråkigt och jag beklagar det.

Ha det super Claes

Betet i sig är sjukt jäkla nice! Gången är snuskig och riktigt giftig! Men kvalitén på betet är ojämn. Vissa verkar ha fått super exemplar med grymt bra lack. Krokarna brukar man få byta på de flesta betena man köper. Fjäderringen kan man inte göra så mycket med. Antingen en grövre eller att man kör på en hårdare metall. Men då får man en skörare ring vilket kan leda till spruckna Fjäderringar. Hade väl bara extrem otur att fjädern gick upp.

Funderar om man inte ska satsa på en krok istället för två? För ibland sitter båda krokarna i varandra.

Kommentera

Jag har tagit mitt årsbästa på en mc mio plast så jag klagar inte :-)
            Btw, jag har inga problem alls med vara sig lacksläpp eller andra grövre problem!
            De funkar helt enkelt klockrent och har en mycket fin gång.

Kommentera

Har själv mcmio, mcmy och celly. Det är just mina mcmy jag är besviken på. Tailarna kan man inte säga så mycket om. Dom blir shreddad på fem röda. Men att infästningen och org krokarna gav sig vid första kontakten. Sen vid min tredje gädda går på så ryker fjäderringen. Det gör mig skeptisk, speciellt då det är två små som gjort skadorna. Lacken är väl inte sådär överdrivet bra i mitt tycke. Men då har jag ägt några träbeten som har lite annan lack. Så ribban är lite högre.

Är lite förvånad såhär i efterhand att jag fick upp en 7a på mcmy utan att betet sa ajökens.

Ska bli grymt intressant å se hur mcmy funkar med en paddel

Kommentera

Ska bli grymt intressant å se hur mcmy funkar med en paddel
                Då får du köra med en liten paddel, om man kör den paddel som svartzonker har i sitt sortiment så snurrar den bara.
                http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Click image for larger version

Name:	DSC_0337.jpg
Views:	1
Size:	128,4 KB
ID:	1763293
                  Click image for larger version

Name:	DSC_0338.jpg
Views:	1
Size:	148,7 KB
ID:	1763294

Så här ser mina McMy ut efter ett tags användning. En titt i fiskedagboken visar att jag tagit 36 gäddor i olika storlekar, från snipor på halvkilot till riktiga firrar på 8-9 kilo, på just denna papegoja. Om hållbarheten är bra eller dålig har jag egentligen ingen åsikt om, man kan ju endast gissa hur många hundra gäddtänder som tuggat och gnagt i lacken. Man kan tydligt se att krokarna äter bort lacken, men det gör dom på alla jerkar jag har i min betesask. Dock tycker jag att ABUs krokar är dom som rostar minst i min låda, och jag har heller inte haft några problem med vare sig ringar eller krokar.
                  Betet i sig (både McMy o McMio) fiskar riktigt grymt och är absoluta favoriter i vår båt. Dessa kommer vi absolut att köpa fler av. Det finns en viss tjusning med att sitta och titta på ett väl intuggat bete hemma vid köksbordet, samtidigt som man berättar för en helt ointresserad fru om alla fiskar man landat.
                  Om ABU har fått in beten av ojämn kvalite är det synd, särskilt när det gäller ett så pass bra bete som detta.

Kommentera

Ursprungligen postat av Grisslan Visa inlägg
                    [ATTACH=CONFIG]43497[/ATTACH]
                    [ATTACH=CONFIG]43498[/ATTACH]

Så här ser mina McMy ut efter ett tags användning. En titt i fiskedagboken visar att jag tagit 36 gäddor i olika storlekar, från snipor på halvkilot till riktiga firrar på 8-9 kilo, på just denna papegoja. Om hållbarheten är bra eller dålig har jag egentligen ingen åsikt om, man kan ju endast gissa hur många hundra gäddtänder som tuggat och gnagt i lacken. Man kan tydligt se att krokarna äter bort lacken, men det gör dom på alla jerkar jag har i min betesask. Dock tycker jag att ABUs krokar är dom som rostar minst i min låda, och jag har heller inte haft några problem med vare sig ringar eller krokar.
                    Betet i sig (både McMy o McMio) fiskar riktigt grymt och är absoluta favoriter i vår båt. Dessa kommer vi absolut att köpa fler av. Det finns en viss tjusning med att sitta och titta på ett väl intuggat bete hemma vid köksbordet, samtidigt som man berättar för en helt ointresserad fru om alla fiskar man landat.
                    Om ABU har fått in beten av ojämn kvalite är det synd, särskilt när det gäller ett så pass bra bete som detta.
                    Jag får bra fint beställa ett nytt bete då och ge det en chans. Men tycker det är så snopet att av 3 tagna fiskar har betet havererat av två. Sen att det är dom små som gjort betet till skit för dagen gör inte saken bättre.

Men jag får ta och beställa hem en eller två mcmy till då.

btw, vart hittar man nya tailar till mcmy?

Kommentera

Jag/vi kör med vanliga Curly Tails, helst 10 cm. Kostar 9 kr hos den lokala fiskebutiken. I nödfall funkar 7.5 cm också. Provade 15 cm vid ett tillfälle men den blev lite väl häftigt, hade svårt att få till gången rätt. Kanske man hade behövt klippa till tailen något för att få till det. Kan vara bra att ha en påse med tailar med sig ut i båten om man vill byta färg osv.
                      Jag brukar få prova att skruva tailen ut eller in på skruven tills man får den rätta gången på betet, det går att trixa en hel del faktiskt. Allt under förutsättning att skruven sitter kvar dock.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 690 svar
                      374 583 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo