ABU / Svartzonker McMy - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU / Svartzonker McMy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • ABU / Svartzonker McMy

    Hej!

    Jag var och premiärfiskade lite gädda igår, och fick en rackare på min McMy pappi.... men fajten varade inte speciellt länge då betet inte pallade trycket av en 2 kgs gädda. Hade slirbromsen ställd på ca 1 kg press. Vilket inte är allt för hårt.

    Någon annan som råkat ut för liknande? Eller var det måndags ex?

    P.S Brukar byta krok omgående på alla beten, men nu tänkte jag ge betet en chans i original utförande.

    Hur som haver, så här såg det ut efter 1 - EN liten gädda! Säger bara KATASTROF!

    Click image for larger version

Name:	IMG_3851.jpg
Views:	1
Size:	658,0 KB
ID:	1810790
    Senast ändrad av Gimlan; 2012-05-26, 07:48.
    Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

  • #2
    Riktigt tråkigt!

    Jag har en i fegis färgen, den håller än så länge.

    Däremot så köpte jag en McCelly 17cm som var sprucken mellan krokfästena, fick en ny omgående från Dogger, så inga problem där.

    Kvalitén på Abu/Svartzonker betena känns inget vidare, hoppas de styr upp detta, annars får de inte sälja fler till mig iallafall...

    Kommentera


    • #3
      Att en krok rätas har ingenting med kvalitén på betet att göra. Det har med den som håller i spöt att göra. Man måste helt enkelt anpassa sitt fiske efter hur mycket grejerna tål. En liten krok tål mindre helt enkelt. Och att kroken skulle vara dålig från början håller jag som väldigt osannolikt. Om du däremot har rätat den tidigare och böjt tillbaka den så har du ändrat dess egenskaper. Så skyll inte på materialet.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Blohm Visa inlägg
        Att en krok rätas har ingenting med kvalitén på betet att göra. Det har med den som håller i spöt att göra. Man måste helt enkelt anpassa sitt fiske efter hur mycket grejerna tål. En liten krok tål mindre helt enkelt. Och att kroken skulle vara dålig från början håller jag som väldigt osannolikt. Om du däremot har rätat den tidigare och böjt tillbaka den så har du ändrat dess egenskaper. Så skyll inte på materialet.
        Nu fiskade vi i strömmande vatten och kan inte ha hur lätt press som helst. Där vi fiskar är det svårt att ta sig runt för att följa fisken. Sen var det en liten 1-2 kgs gädda. För övrigt ska det sitta en tail på betet också...

        Har fiskat med bra mindre krokar och haft hårdare press på grejerna och dom har då inte rätats.
        Sen har kroken inte böjts tillbaka då detta var första fisken och typ 5e kastet med betet.

        edit: Har nu varit och testat böja på krokarna och dom känns då väldigt mjuka om man jämför med gamakatsu eller owner i samma storlek. Gamakatsu är inte direkt speciellt styva i godset. Men originalkrokarna är ABU/Svartzonker betena är bedrövliga.
        Senast ändrad av Gimlan; 2012-05-26, 08:06.
        Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Blohm Visa inlägg
          Att en krok rätas har ingenting med kvalitén på betet att göra. Det har med den som håller i spöt att göra. Man måste helt enkelt anpassa sitt fiske efter hur mycket grejerna tål. En liten krok tål mindre helt enkelt. Och att kroken skulle vara dålig från början håller jag som väldigt osannolikt. Om du däremot har rätat den tidigare och böjt tillbaka den så har du ändrat dess egenskaper. Så skyll inte på materialet.
          Ursäkt mig, men detta låter som svammel...

          Klart att man inte kan pressa hur mycket som helst, men om du har hållt ett sådant bete i handen utanför förpackningen, så hade du förmodligen inte skrivit som du gjort.

          Kvalitén är helt klart bristfällig!

          Hoppas de blir bättre, som Svensk vill jag gärna köpa beten från Abu.

          Kommentera


          • #6
            Samma hände för mej, efter ca 10 gäddor låtsande fjädern till svansen, det andra sprack vid bakre kroken efter några snipor. Och lacken ska vi inte enns tala om, skandal tycker jag!

            Kommentera


            • #7
              Samma för mig, gillade verkligen gången på McMy och den drog mycket fisk, så jag gillade den verkligen, men lacken försvann efter några hugg och lite senare även hela tailen, så kvallen var inte alls bra! Undrar när det kommer extratailar till den!

              Kommentera


              • #8
                Gången är sjukt läcker, och man blir ju lite ledsen i ögat när betena håller så låg kvalité :/

                men jag har ful-lagat mitt bete och jag kommer senare att köra något lager med epoxylack!
                Click image for larger version

Name:	150741_10150874284409219_589584218_9934695_1478489326_n.jpg
Views:	1
Size:	90,3 KB
ID:	1762847

                edit: Lacken är ungefär lika bedrövlig som CWCs bustrar...
                Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Gimlan Visa inlägg
                  Gången är sjukt läcker, och man blir ju lite ledsen i ögat när betena håller så låg kvalité :/

                  men jag har ful-lagat mitt bete och jag kommer senare att köra något lager med epoxylack!
                  [ATTACH=CONFIG]41940[/ATTACH]

                  edit: Lacken är ungefär lika bedrövlig som CWCs bustrar...
                  Härligt Henke!
                  Får bli samma för mig när min går sönder.

                  Kommentera


                  • #10
                    Man måste tänka på att betet är Svenskdesignat och tillverkat i kina..detta är en första serie oxå. Man kan inte jämföra dessa beten med ett hand gjort bete....

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    17 svar
                    3 119 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg harlequine  
                    Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                    40 svar
                    3 207 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                    1 668 svar
                    361 355 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg HA-Lures  
                    Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                    50 svar
                    11 973 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TiSo
                    av TiSo
                     
                    Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                    677 svar
                    56 809 visningar
                    4 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Arbetar...
                    X