Får ni ont i ryggen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Får ni ont i ryggen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har soclios, så jag vet ju att det påverkar min rygg, men så jekla klen är jag inte. Tycker bara det suger när man har ett intresse som också är sunt, det vill säga: Ute i naturen timme efter timme. Så ska man åka på ryggsmärtor utan dess like.

Medans vissa folk bara ligger på soffan hela livet utan några men? Usch vad dåligt humör jag är på.

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
      Jag har soclios, så jag vet ju att det påverkar min rygg, men så jekla klen är jag inte. Tycker bara det suger när man har ett intresse som också är sunt, det vill säga: Ute i naturen timme efter timme. Så ska man åka på ryggsmärtor utan dess like.

Medans vissa folk bara ligger på soffan hela livet utan några men? Usch vad dåligt humör jag är på.
      saxat från fitness magasin:

För dig som har uttalad krökning på ryggen men inte fått någon sjukgymnastik är det lämpligt att uppsöka en sjukgymnast som guidar dig med konkreta, stärkande övningar för bålen. Ett tips som gäller generellt är att försöka vara allmänt fysiskt aktiv och motionera regelbundet. Själv - klart fi nns en sårbarhet för skada i och med snedheten. Men mycket kan kompenseras med en stadig vältränad »muskelkorsett« i bålen, både på djupet och ytan. Sjukgymnastiken kan förbättra funktionen men inte förändra själva krökningen av ryggraden.

men generellt ni som lider av muskel smärta vid jerkbait. hur tränade är ni? jag förstår inte hur man får ont i musklerna av det.

Kommentera

http://www.over-board.se/shop/thumbn...300_453_75.jpg

Kanske hjälper..
        I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
          Tråkigt att höra! Sjukdomen verkar inget vidare, men som tur finns det medicin för att lindra smärtan/stelheten. Häls /T
          Orudis is the shit!
          Samma inflammationshämning som 8st ipren... I en tablett !

Kommentera

Jag har problem med ryggen några gånger per år. Ryggslut, kotor, nacke. Mycket som jag förstår det kretsar kring träning. Och det behöver inte vara tunga jäkla vikter på gymmet. Säkert olika från person till person. Men sök hjälp! (Hehe, och då menar jag i positiv bemärkelse). Jag går oftast till naprapat, men har även besökt kiropraktor och nu senast thaimassage. (nej, inget happyending.)
            Av naprapat/kiropraktor kan du få med dig övningar hem som bygger de små musklerna. Jag har ett gäng övningar som inte handlar om att bygga de stora musklerna, utan mer (hmm, jag är ingen doktor) de små "musklerna" mellan kotor och annat skoj längs kotorna. Jag får som låsningar, med kramp som följd. Har legat med ryggskott och grät som ett barn i fosterställning, nackspärr 30-elva gånger och har från och till samma jävla problem med ryggslut.
            Ny stol på jobbet har gjort mycket, (Om du sitter mycket när du arbetar?)
            Och röra på sig, promenera, göra övningar hemma, (om man orkar gå till gym), smärtsalva, smärtlindande tabletter när det är som värst.
            Hoppas det löser sig och det blir bättre!
            //Klas
            http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Har själv haft problem med ryggen till och från, senast satt det i ett halvår... Har dock inte varit sjukskriven... Av ren tjurighet.

Träning är ju bra, men stretching är bättre!

Mitt största problem är stelhet i baksidan lår och sätet, har stretchat som en jävla dåre och nu måste jag säga att det är betydligt bättre.

Köp en bok om stretching, eller kolla nätet.

Träna även den nedre buk muskulaturen, det gör du genom knipövningar.

Andas med "magen" och släpp ut luften, dra in magen, spänn sedan underlivet och magen som om du håller på att både pissa å skita ner dig, håll 10 sekunder, upprepa detta med jämna mellanrum flera gånger om dagen.

Oftast använder man knappt den muskeln, så den hamnar i "dvala", påminner du den att den finns så börjar den jobba igen.

Spänn även magmusklerna ofta, typ vid lyft eller när du böjer dig framåt. Du kommer märka att kroppen börjar jobba helt annorlunda...

Ut och gå! Ligg inte stilla, det är det värsta du kan göra!
              Gå inte på slät väg, utan gå helst i ren urskog.
              Då måste du lyfta rejält på fötterna och ta ömsom långa ömsom korta kliv, kanske lite skutt ibland

Detta har hjälpt mig oerhört, jag har ingen utbildning på något sätt utan bara delar med mig av mina egna erfarenheter.

Lycka till Saddam!

Kommentera

Har haft rygskott ett par gånger per år nu de senaste åren och nu fått ett begynnande diskbrock.
                Gå till en seriös thai massör dom är ofta bättre en den svenska sjukvården.

Kommentera

Det känns om att jag måste prenumerera på det här ämnet! Mkt nyttigt info om ryggproblem och dylikt!
                  Häls /T

Kommentera

Jag får ofta ont ( denna vecka sjukt ont ) i muskelaturen. Har insett idag att jag inte är 16 år gammal längre. Får väl börja mina fiskepass med lite stretching osv. Och efter med.

Ibland får jag ont i ryggraden, men oftast så är det ryggmusklerna som spökar. Vilket är lite skumt ändå, då jag liksom inte är skitklen. Är inte heller direkt stark, men inte klen. Men man känner ju att man blir stelare för varje år som går. När man var en 16 år så kunde man ju hålla på med vad som helst hur länge som helst i stort sett.

Även fast jag har haft riktigt ont denna vecka så har jag i alla fall vart ute på långa promenader, då jag tror att man måste ta tag i smärtan så länge det går, och inte bara ligga hemma i sängen och tro att allt löser sig på egen hand. Ska försöka mig ut på Vänern i morgon, för nu börjar det o krypa i mej.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                      Gå till en seriös thai massör dom är ofta bättre en den svenska sjukvården.
                      Kan bara hålla med. Jag gick till fyra olika innan jag hittade en som det kändes rätt med, då var det en privat klinik. Har aldrig provat thai massage men det är nog inte fel att mjuka upp kroppen ibland.

Håller helt med vad som skrevs tidigare med att stretcha å promenader i urskog. Många sa till mig att man skall gå på en plan yta men det kändes inte lika bra som gå i skogsmark så jag började med att plocka kantareller. Fick upp gps:en på 140 ställen. ;-) Docka så skall jag nog varna lite med att stretcha när man har som ondast om man inte verkligen vet vad man gör, kan bli värre annars. För mig var sälen (ligger på mage å gör en "armhävning" med knäna kvar i marken å stannar uppe i ett par sekunder) eller vad den nu kallas skön att köra när jag hade ont. Den tryckte in diskarna igen. Medan alla övningar då jag böjde ryggen åt andra håller förvärrade(lärde mig till slut att lyssna på kroppen istället för vad en icke lämplig sjukgymnast sa till mig).

Liksom någon tidigare skrivit innan så kan jag fiska fluga under en längre tid men jerk fiske kan jag känna av ganska snabbt. Dock 10 timmars bilresa till norrland är inge vidare. Kom docka på lösningen förra året. Whiskey i mängder! Så skål på er all fiskebröder, nu tar jag den sista för idag....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      4 206 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B