Gädda tog storlommen?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gädda tog storlommen??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gädda tog storlommen??

Idag hände nog den märkligaste saken som jag varit med om i mitt fiskarliv. Jag åkte ut på sjön kl 8.00 för att ta ett pass med jerkfiske. Vattnet var helt spegelblankt, så det räckte att ha elmotorn på första växeln. När jag var mitt ute på sjön så såg jag en storlomm, mellan två öar. Jag var ändå på väg dit för att fiska, så jag tänkte att jag skulle ta mig så nära lommen jag kunde. När jag var 40-50m från den så bara sögs den ner i vattnet med magen före, samtidigt som den skrek. Den dök alltså inte, eftersom att den bara försvann rakt ner. Jag ringde till min pappa direkt för att fråga honom om han hade sett någonting liknande. Det hade han ju såklart inte, så han ringde någon djurexpert och frågade om vad det kunde ha varit som hänt. Experten sa att lommen aldrig skulle kunna göra så. Det måste alltså ha varit en monstergädda som tog den. Har ni varit med om någonting liknande?????

Säker på att du inte var och fiskade vid Bermuda Triangeln?
    Jag har vart med om när Gädda vart upp och tagit små andungar, men Storlommen är ju lite större...
    Läckert iaf.
    The lady in red wanna do it in bed, The lady in white wanna do it all night. The lady in blue wanna do it with two. The lady from Sweden wanna do it helatiden

Kommentera

Det måste ha varit en hyfsad gädda.... För storlommen är ju som du säger inte jätteliten. Vad kan en sån gädda väga??

Kommentera

Jo jag har faktiskt varit med om en liknande incident , det var förra året vid lektiden som jag stod vid stranden och skulle binda på en gäddfluga på tafsen som jag såg en gräsandshona som simmade ca:30 ut från land , rätt som det var såg jag bara en stor vattenkaskad där anden var sen var den helt försvunnen , jag stod o tittade en stund om den skulle komma upp igen men icke , snacka om att jag band på flugan kvickt efter det
        Fear no fish

Kommentera

Jag stog och tittade efter att lommen skulle dyka upp i 10 min jag med. Sen försökte jag också av naturliga själ få upp den, men det är ju inte så troligt att man får en gädda som precis innan tagit en storlomm...

Kommentera

Jag fick en gädda på 8.5 som hade en gräsand i magen.
            Så nog kan dom om dom vill....
            Spiggpimplare

Kommentera

Stor gräsand? He he. Var den fet? ( Gäddan )

Kommentera

Den såg ut som en sådan där fet amerikan som sitter
                i publiken på "Rikki Lake " !!!
                Jag begriper inte hur den kunde motivera sig
                att hugga på ett drag efteråt.
                Spiggpimplare

Kommentera

Jag har sett en knipa försvinna på det där sättet, det ser helt sjukt ut. Man tror man sett fel. Har vart me om andungar oxå, men det tror jag fan tom fjällöring kan ta. I norrland vet jag att folk brukar snacka om att öringen käkar lämmel, men vem vet hur de vet att det är öring och inte gädda
                  När drar vi?

Kommentera

Ursprungligen postat av pepp-robert Visa inlägg
                    Jag har sett en knipa försvinna på det där sättet, det ser helt sjukt ut. Man tror man sett fel. Har vart me om andungar oxå, men det tror jag fan tom fjällöring kan ta. I norrland vet jag att folk brukar snacka om att öringen käkar lämmel, men vem vet hur de vet att det är öring och inte gädda
                    Att öringen äter lemmel vet jag! Har rensat några med det i magen...ska gräva lite i burken och lägga upp bilder på det.
                    Kveitekungen!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    4 151 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B