Jerkbait, eftersökt känsla vid hemtagning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbait, eftersökt känsla vid hemtagning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har haft riktigt bra höstfiske i området kring "Edeskvarna". Både nedanför stenbranterna och in i vikarna..
    Tenhultssjön är också att rekommendera på hösten om du skulle tröttna på Landsjön.
    Skitfiske!

Kommentera

Fan vad skoj med ett svar bara så där Vi ska faktiskt ut imorgon! och när jag diskuterade med min polare om truttas tips och så. då kläckte han "det är ju vid edeskvarn vi har fått får fisk ditt jävla pucko, dock inte borta vid udden" Kan dock inte komma på att vi har sett något inlopp vid säby eller utlopp vid edeskvarn. Kommer trolla på 8-9 meters djup och jerka runt edeskvar och uddarna där. Återkommer med en rapport

Kommentera

Ja bra gick det inte iaf! Något som gick bra var att dra ner på kraften i jerket! Fick ett hugg precis vid båten men som den pajas jag är stod jag bara o stirrade på fisken o missade helt att kroka den! Ingen i båten fick något så mig var det inget fel på! Seg dag bara

Kommentera

Kul att det går framåt!.. Fisket blir bättre förhoppningsvis fram mot helgen, i alla fall om man tror på månfas och sånt därna..

Kommentera

ere så? vad innebär det där då?

Kommentera

Ursprungligen postat av Ramme Visa inlägg
              ere så? vad innebär det där då?
              Njae, Kan väl inte säga att det är så, men det finns enligt rätt många ett sambande mellan månens fas och fiskens huggvillighet...
              Kring fullmåne och nymåne ska det vara bra, och det stämmer i bland rätt väl, men det kan även vara så att om man tror på nåt fiskar man också bättre...
              Här kan du ladda ner ett program som visar månfas.. http://www.tingan.com/index.asp?top=...=meny&lang=swe

Kommentera

Hur smidigt som helst, står ju vilka dagar som är bra fiske dagar. Men om det är mulet, måste man ju veta vart månen går upp i vilket väderstreck för att lägga sig söder och norr om månens uppgång

Kommentera

Hur smidigt som helst, står ju vilka dagar som är bra fiske dagar. Men om det är mulet, måste man ju veta vart månen går upp i vilket väderstreck för att lägga sig söder och norr om månens uppgång
                  Du behöver bara kolla in vilka dagar som är bra, resten är lugnt..

Kommentera

Ja bra gick det inte iaf! Något som gick bra var att dra ner på kraften i jerket! Fick ett hugg precis vid båten men som den pajas jag är stod jag bara o stirrade på fisken o missade helt att kroka den! Ingen i båten fick något så mig var det inget fel på! Seg dag bara
                    Alltid lika kul med brakhugg vid båtkanten. Testa lite spinnstop, är dom på det rätta humöret är det hypereffektivt.
                    Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Var just på ett stop vid båten den högg, ryckte lite så kom fanskapet, men det är ju då man är med på det minst också

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                      3 svar
                      2 874 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Swangsta  
                      Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57