Verktyg för att klippa av krokar ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Verktyg för att klippa av krokar ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Köp en Knipex. Tror att den heter comfort line eller nåt liknande. Den har härdade skär och klipper grov pianotråd. helt överlägsen billiga bultsaxar!

Kommentera

varning för BFT´s supertång

ville passa på att varna för Cwc´s supertång. Min rostar, klipper inte ens av en metkrok då skären snedklipper, tror det står stainless steel på den men det e jag skeptisk till, det enda som inte rostar e gummit... Skall nämna att den bara klippt krok, inget annat. väntar på att få den reklamerad men det går inte så snabbt... Rekomenderar yrkesverktyg i fortsättningen, men man lär sig så länge man lever

BFT Power Cutter är en extra stark avbitare. Perfekt när man snabbt ska knipsa av en trekrok, t.ex. när betet fastnat på ett olyckligt sätt i håven eller när fisken svalt hela wobblern.

73-KS1902P

Kommentera

Coop bygg har en billig variant som än så länge fungerat bra för mig, kostade 79kr eller något liknande tror jag..
        Normalt sett har ajg fått köpa en ny varje säsong eftersom det har en tendens att rosta i skären, denna har hållt sig såpass fin att jag förmodligen kan använda den nästa år!
        Däremot fettar jag alltid in dom rörliga delarna eftersom dom lätt blir "sega" i godset där annars!
        Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

jag använder en knipex kraftavbitare som tar upp till 5mm tror jag, 2.5 mm piano tråd oljar in den ibland så den inte rostar , har den alltid i betes väskan då den inte är mycket större än en vanlig avbitare. men den är inte gratis fast den håller en livstid med lite skötsel.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
          3 svar
          2 858 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Swangsta  
          Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57