Jag var ute vid kattholmarna första helgen i september och fick en hyfsad gädda. Sen blåste det upp till 25m/s i byarna
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gädda + Höst
Collapse
X
-
Det är då det är spännande...Ursprungligen postat av Gonzo79 Visa inläggJag var ute vid kattholmarna första helgen i september och fick en hyfsad gädda. Sen blåste det upp till 25m/s i byarna
Kommentera
-
Jag har haft riktigt bra fiske i höst med jerk-och tailbete. Fiskar på ungefär 1-1,5 m djup."A bad day of fishing is still better than a good day at work"
SweCam Fishing:
https://www.youtube.com/user/fisherman993
Kommentera
-
Skulle vara kul.Ursprungligen postat av Grisgäddan Visa inläggLövnässidan har levererat många stora tidigare höstar så det är bara att köra på. Du kan ju alltid ta älvvägen runt till skoghall eller hänga på mig någongång
Hehe. Jag borde nog skrivit att jag har en eka utrustad med en 4 hästars. Därav lång tid till Skoghallsidan. Hoppas jag hinner fiska lite snart. För jag kommer ha fullt upp med flytt nu. Men efter Oktober så ska det fiskas, om det inte blivit för kallt.
Men det bara öser ner regn nu. Och 12ms från klart.se. Från klacken blåser det 14.7 och ska visst komma upp 17. Och jag som skulle ha flyttat massa saker idag.
Kommentera
-
Få hoppas du har en redig båt då. Fy satan sicken vind.Ursprungligen postat av Grisgäddan Visa inläggDet är då det är spännande...
Kommentera
-
Är ju bra att du har den på kärra så du bara kan dra iväg. Ska du ut på Vänern i dag? Det blåser ju så inbjudande.Ursprungligen postat av Grisgäddan Visa inläggAskeladden 430 med 6hk fyrtakt
.
Har på kärra så jag åker dit jag/vädret vill
Kommentera
-
Haha nä jag avvaktar till lördag, blir nog lite spinnfiske utanför bruket och förhoppningsvis trollingUrsprungligen postat av poppers man Visa inläggÄr ju bra att du har den på kärra så du bara kan dra iväg. Ska du ut på Vänern i dag? Det blåser ju så inbjudande.
Kommentera
-
För min del blir det nog fiske ändå, bara lägga sig i lä vid ngn holmeUrsprungligen postat av poppers man Visa inläggKommer nog att ha tid att fiska jag med då. Funderar på om jag ska både jerkfiska och försöka mig på Lax. Men jag brukar tröttna ganska så snabbt när jag bonntrollar.
Det ska bli bättre väder till helgen, men vet aldrig. Kanske vi har stormvarning. Skulle inte förvåna mig.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
|
3 svar
2 874 visningar