aaa oki hehe trodde de var ytgående. Jag har provat lite att jerka med ett hyfsat styvt spinnspö men jag har inte fått ngn firre då hehe.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jerk Bait
Collapse
X
-
Hmm ett vanligt missförstån gällande jerbaits är att de är flytande! Så är ju inte fallet även om jag helt klart föredrar att fiske med flytande. Och sen vad gäller spöt. jag använder inte ett jerkbaitspö utan ett vanligt 8 fots spin spö. med kraftig rygg som fungerar utmärkt. Man får ta det lilla lugna när man kastar ut men det blir mycket trevligare att drilla fisken..
varför sitta inne när du kan va ute i naturen?
Kommentera
-
Jörkebait
skrev överskrivten så med mening så ni vet ;O)
har jobbat som fiskeguide hela sommaren hoss andersF hela sommaren o betet som användes till 85% vad var det då? jo jerkbait.......fixade lite kontaket med hollänska jerkbait tillverkare som jag köpte endel beten av......lite smålurt i början men när men fick kläm på det.....faannn vad efektivt och de bästa var dom som fiskade 1-2 decimeter under ytan, fick ingen jätte på de (8,7) men okej (ska lägga in bilder på de snart)
men i generelltsätt så får man mera fisk på dom men oftast mindre gäddor pga att man fiskar betet på rellativt grunt vatten.. men under våren/höst så har man såklart chansen att klämma en feting.......
i och med att jag nästan bara fiskade med det så krävdes en rulle som var bra o då var eon perfekt, den är skön att hålla i osv....en callcutta blir sä j_vlar kall när man fiskar med den i kallt väder.....och har även ett prisvärt spö------Rosemejier som ligger på 650-800kr
har ni andra frågor om det? bara hör med mig så svara jag gladligen
Bodybuilding och specimenfiske Is The Shit!!!
Kommentera
-
jiggen: Trevligt att du har fåt träffa Anders och Hålländarna.
Mycket trevliga personer. En fråga har du sommarjobbat hos anders tidigare.. kanske vet vem du är! Jag ska i alla fall ner v14 och sparka igång allt där nere.. : ) igen..varför sitta inne när du kan va ute i naturen?
Kommentera
-
går det bra att Jerka med EON? jag hade tänkt mig och köpa mig en sån rullle och en billigt spö att testa jerka. rullen ska inte bara vara en jerk rulle utan den ska också vara en "vanlig" spinn rulle så går det bra att jerka med en höger vevad EON?"If you're not living on the edge, you're taking up too much space"
"I came, I saw, I conquered"
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
|
3 svar
2 870 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Swangsta
2025-03-23, 16:06
|
||
|
Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
|
25 svar
3 306 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Chrispenborn
2025-04-17, 18:42
|
||
|
Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
|
1 689 svar
366 933 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
|
||
|
Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
|
77 svar
15 611 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av .art
2025-06-02, 13:19
|
||
|
Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
|
864 svar
75 353 visningar
6 gillar
|
Senaste inlägg
av lsjonsson
2026-01-30, 05:24
|
) och kollat hur den rör sig, verkar lite klurigt med knycken bara....
Kommentera