Pro rocket cs 5501 vs Revo toro 51 hs - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pro rocket cs 5501 vs Revo toro 51 hs

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag skulle säga att det beror på hur du ska använda den. Jag kör båda och revon är snäppet vassare på många punkter, men på lite kortare sikt. Rocketen är pålitlig på alla sätt och kastar bra. Revon kommer förmodligen att gå sönder någon gång, men den är inte så märkvärdig att få lagad, skicka den bara till ABU så kostar det en liten slant ev. så lagar du den själv! Gillar du att leva safe så ta rocketen, men vill du leva lite on the edge så ta toron, den är vassare, men mer krångelvänlig. (Du kan byta upp vissa komponenter i revon för att göra den lite mer hållbar)

Jag hade valt Revon om du har en reservrulle, min Revo höll i mer än ett år innan den pajade, men efter lagning så går den nu fint igen. Tänk dock över vissa komponenter.

(Har fiskar med Revo Toro 60, Revo Toro 51 HS, Pro Rocket 5500 både UT-trimmad och otrimmad och 6000-storleken likaså)

Kommentera

Det låter som skit i mina öron!
      Ska man behöva ha med sig en reservrulle ut?
      Och var det bra att den höll ett "helt" år?

Nej, den där toron är inget för Cannonball...

Ursprungligen postat av RasmusLindblad Visa inlägg
      Jag hade valt Revon om du har en reservrulle, min Revo höll i mer än ett år innan den pajade, men efter lagning så går den nu fint igen. Tänk dock över vissa komponenter.

Kommentera

Jag skulle säga att det beror på hur du ska använda den. Jag kör båda och revon är snäppet vassare på många punkter, men på lite kortare sikt. Rocketen är pålitlig på alla sätt och kastar bra. Revon kommer förmodligen att gå sönder någon gång, men den är inte så märkvärdig att få lagad, skicka den bara till ABU så kostar det en liten slant ev. så lagar du den själv! Gillar du att leva safe så ta rocketen, men vill du leva lite on the edge så ta toron, den är vassare, men mer krångelvänlig. (Du kan byta upp vissa komponenter i revon för att göra den lite mer hållbar)

(Har fiskar med Revo Toro 60, Revo Toro 51 HS, Pro Rocket 5500 både UT-trimmad och otrimmad och 6000-storleken likaså)
        Hur fan lyckades du ha sönder den på ett år? Sålde min nyligen den var 3-4 år och fungerade felfritt! Visst jag hade bytt lager på den men det gjorde jag mest för att se om prestandan förbättrades.
        http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Jag har kompisar som har fiskat med den intensivt sedan den kom utan några problem alls, så jag hade väl mest lite otur!
          Vem tar inte med sig en reservrulle ut? Ska man ut och fiska seriöst en heldag så är man ju rätt osmidig om man inte har en plan B.

Jag har fiskat mycket med båda rullarna och grundar inte mina åsikter på lösa rykten.

Kommentera

Ibland känns det som att vissa här är lite långsamma, det är ju självklart att vilken rulle som helst kan gå sönder på en dag eller kan hålla i 15 år.

Kommentera

Ok, av en enda anledning kommer jag att rekommendera raketen och det är att toron lämpar sig inte till HÖ fiske. Annars gillar jag inte runda rullar.
              http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Kan du förklara vad du menar med "långsamma"?

Klart att jag har med en reservrulle ut emellanåt, men inte för att jag räknar med att min ordinarie rulle ska gå sönder...

Ibland känns det som att vissa här är lite långsamma, det är ju självklart att vilken rulle som helst kan gå sönder på en dag eller kan hålla i 15 år.

Kommentera

ok med risk för att bli lynchad newbie question 101 min fråga är lämpar sig rocket till tex JB och spinn 100+ beten?

Kommentera

Ja, det är inga problem.

Ursprungligen postat av Nuzebel Visa inlägg
                    ok med risk för att bli lynchad newbie question 101 min fråga är lämpar sig rocket till tex JB och spinn 100+ beten?

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
                      Kan du förklara vad du menar med "långsamma"?

Klart att jag har med en reservrulle ut emellanåt, men inte för att jag räknar med att min ordinarie rulle ska gå sönder...
                      Det jag syftade till var mer han som skrev "hur fan lyckades du paja rullen på ett år".

reservrulle är ju inte ett måste, men om man tävlar tex. så är det ju en bra grej.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bongoloid, 2007-05-31, 20:16
                      51 svar
                      6 320 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg MathiasJK  
                      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08