Kinetic spön & Tica rullar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kinetic spön & Tica rullar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kinetic spön & Tica rullar?

Någon som har prövat dessa spön och rullar praktiskt?

Jag är tämligen sugen på spöna men även intresserad av info om såväl haspel- som spinnrullarna.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Stengene kan jeg ikke si så mye om. Snellene kan jeg si at jeg ikke var fornøyd med snøre opplegginga. Den la snøret avogtil på utsiden av spolen. Det samme problemet vet jeg også andre kjente har hatt. Foruten dette virker snellene greie.
    Min Artsliste

Blogg: http://www.raamundsen.net

Kommentera

inför förra HÖ-säsongen köpet jag ett Kinetic seatrout-spö, vilket jag faktiskt är riktigt, riktigt nöjd med, klart över förväntningar trots sin prisklass (ca 800 om ja minns rätt). Min erfarenhet av Kinetic av spöt att dömma är helt kalrt positiv..
      Skitfiske på er/ Perchman

Kommentera

Spöna vet jag inte mycket om, men jag äger en ticarulle. En tica cetus gv 500 för att vara exakt. I vanliga fall skulle jag köpt en shimanorulle, men då det var en ULrulle det handlade om valde jag denna, då shimanos UL-rullar inte har IAR.

Den har jämn gång, schysst linuppläggning och glappar knappt något alls, känns i allmänhet mycket bra för en rulle i den prisklassen.

Den har bara ett stort problem, slirbromsen är helt värdelös. stort starmotstån (ingen höjdare om man fiskar med 0.12 nylon) och när den väl kommit igång är den ryckig.
        Läste ett test i FJ om en annan ticarulle, dock lite dyrare än min, och den rullen hade samma fel som min.
        Eftersom bromsen är så viktig på en rulle kan jag tyvärr inte rekomendera denna rulle som annars skulle piska shimano i samma klass...

Kommentera

Ursprungligen postat av Foppa
          Spöna vet jag inte mycket om, men jag äger en ticarulle. En tica cetus gv 500 för att vara exakt. I vanliga fall skulle jag köpt en shimanorulle, men då det var en ULrulle det handlade om valde jag denna, då shimanos UL-rullar inte har IAR.

Den har jämn gång, schysst linuppläggning och glappar knappt något alls, känns i allmänhet mycket bra för en rulle i den prisklassen.

Den har bara ett stort problem, slirbromsen är helt värdelös. stort starmotstån (ingen höjdare om man fiskar med 0.12 nylon) och när den väl kommit igång är den ryckig.
          Läste ett test i FJ om en annan ticarulle, dock lite dyrare än min, och den rullen hade samma fel som min.
          Eftersom bromsen är så viktig på en rulle kan jag tyvärr inte rekomendera denna rulle som annars skulle piska shimano i samma klass...
          Har du provat att ”smörja” bromslamellerna med grafitpulver? Det brukar kunna göra hackiga bromsar till jämna och fina bromsar utan startmotstånd.
          Är det överhuvud taget möjligt att fixa till dem tror du?

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskekongen
            Stengene kan jeg ikke si så mye om. Snellene kan jeg si at jeg ikke var fornøyd med snøre opplegginga. Den la snøret avogtil på utsiden av spolen. Det samme problemet vet jeg også andre kjente har hatt. Foruten dette virker snellene greie.
            Dette med snøre opplegginga er akkurat en skuffelse!

Kommentera

har funderat på att köpa ett kintec jerk om det är någe o ha rtill min kompis i present..
              Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Gnällgubben Elanen här. Har känt på så gott som alla Tica. Ingen har kännts bra. Köpte en liten Daiwa Caprice som jiggrulle när det var halva priset. Blev lite mer än 500 spänn. En otroligt skön liten rulle. Slirbroms perfekt och linuppläggning. Jag har ännu inte hittat nåt fel på den. Och då är det gnällgubben själv som säger det.
                Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
                  Gnällgubben Elanen här. Har känt på så gott som alla Tica. Ingen har kännts bra. Köpte en liten Daiwa Caprice som jiggrulle när det var halva priset. Blev lite mer än 500 spänn. En otroligt skön liten rulle. Slirbroms perfekt och linuppläggning. Jag har ännu inte hittat nåt fel på den. Och då är det gnällgubben själv som säger det.

I dagsläget är det mest Cetus SS och Sculptor rullarna jag kastar ögonen efter.

Funderar även lite runt sådana spön som Kinetic Ultracast 6', Kinetic Jerkbait 6'6 och Signature Pike 10' TR. Någon som vet vad de går för?

Kommentera

kinetic jerk! funkar faktiskt bra men du ska köpa det mjuka spöt har kört själv me det i ett år nu cirkus faktiskt så e det ganska bra action i det

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
                    25 svar
                    3 324 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Chrispenborn  
                    Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02