Världens bästa gäddfiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Världens bästa gäddfiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Världens bästa gäddfiske?

Nån som vet vilka länder, sjöar, älvar osv kvalar in?

Innoko i Alaska, är det verkligen så bra som det verkar vara? Av alla klipp och filmer jag har sett därifrån så verkar det ju mer eller mindre bara att kasta i för att sekunden senare veva in en fisk 5 och uppåt. Jag skulle nämligen åkt till USA till hösten och fiska, men sen så kom en pågående skillsmässa in i bilden, så det blev ju inte så nu.

Och om det nu är så bra, så undrar man ju över varför ingen från Europa verkar åka dit. Fel kanske?

Sverige kvalar ju in, då det mer eller mindre finns Gädda överallt.

Tror de flesta riktar sitt fiske mot musky istället för deras northern pike.

Kommentera

Jo, så är det väl. Men är nyfiken om det är såååå bra i det området. Det verkar ju finnas hur mycket och stor Gädda som helst. Och hårda regler har alla guider också. Inte trekrokar och inga hullingar.

Kommentera

Tyska Rügen borde nog kvala in på en bra placering över världens bästa gäddfiske.
        Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
          Nån som vet vilka länder, sjöar, älvar osv kvalar in?

Innoko i Alaska, är det verkligen så bra som det verkar vara? Av alla klipp och filmer jag har sett därifrån så verkar det ju mer eller mindre bara att kasta i för att sekunden senare veva in en fisk 5 och uppåt. Jag skulle nämligen åkt till USA till hösten och fiska, men sen så kom en pågående skillsmässa in i bilden, så det blev ju inte så nu.

Och om det nu är så bra, så undrar man ju över varför ingen från Europa verkar åka dit. Fel kanske?

Sverige kvalar ju in, då det mer eller mindre finns Gädda överallt.
          Varför åka till USA och fiska gädda? Det finns ju mängder med andra häftiga arter där.

Kommentera

Varför inte? Skulle vilja fiska efter Gädda i USA. Men nu blir det inte så, i alla fall inte detta år.

Kommentera

En del vill ju fiska gädda liksom Inget fel med det.

Vad många inte vet tror jag är att vår gädda (northern pike) e ganska vanlig i många delar av USA. Peter A. Christensen, Mathis Eskjaer, Mikkel Poppelhøj och Peter Lyngby från Fiske Feber gjorde ju en HELT FANTASTISK film i Alaska som heter "A backyard in nowhere" med bara gäddfiske efter northern. Jag tror helt klart att Sverige kvalar in men vi får inte heller glömma vårt kära grannland i öst, finnland som ofta drar många och stora gäddor. Tyskland har någon nämnt, lätt! Vi kvalar in på MÅNGA orter i Sverige utan problem. Polen har jag hört har bra gäddfiske, vet inget dock. Canada tror jag också på...

Svårt att säga länder då många kvalar in liksom. Frågan borde nästan skalas ner till exakt sjö/system/område.
              sigpic

Kommentera

diedose, du borde om du inte redan har sett den, titta på In pursuit of the waterwolf. Den är också inspelad i Innoko. Han får så mycket Gädda på topwater fluga så det nästan blir tråkigt.

Ryssland känns som om att det är ganska så ofiskat? Skulle vara coolt att bara åka ut i vildmarken ett par månader.

Kommentera

Popper.... jag har haft den tanken att jag tom har börjat kolla upp resvägar, visum, vatten osv. Men då främst efter brunöring. Men jag tror också att rysslad håller krokodiler.

Tack för tipset! Filmen laddas ner i skrivande stund. Tyvärr gick internetkabeln sönder för några dagar sedan och mitt urgamla nätverkskort ger mig bara runt 220 kb/s så någon gång i morgon blir det väl av att glo på filmen.
                  sigpic

Kommentera

Filmen kan bli ganska så jobbig i längden då den är så "amerikansk". Den är också en 3 timmar lång om jag inte missminner. Men sjukt coolt flugfiske är det i alla fall.

Åka ut i vildmarken på mer eller mindre orörda områden vore en dröm, men kan nog vara farligt också i ett land som Ryssland.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                    3 svar
                    2 874 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Swangsta  
                    Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57