Mest överskattade Jerkbait??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mest överskattade Jerkbait???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
    Suick verkar inte många få speciellt mycket på...
    Hej Alex McFire; Har du själv fiskat någon gång med en Suick Thriller? Har du inte, då har du gått miste om en verklig upplevelse! Första gången jag fiskade med en 9" Suick här i Sverige var en majdag våren 1983. Den dagen fick jag 54 st gäddor på en brun/gul Suick. Den största vägde 12,45 kilo och hon var helt utlekt och mager med buken tom som en sladdrig trasa... men det var fart på den gäddan!
    Go for the Big Ones!
    Old Firehand

Ps. Undskyll, jag såg att jag redan besvarat ditt inlägg. Du har kanske hunnit lära dig fiska med Suick under tiden? Som sagt...en riktig upplevelse! Ds.
    Senast ändrad av Old Firehand; 2007-11-29, 16:38.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jenk Visa inlägg
      Ak ut pa ett gaddpass och ta bara med bd sa du inte kan byta nar tvivlen borjar komma. Du kommer inte att angra dig. Egentligen tycker jag de flesta jerks jag testat ar ganska ok, men man vill hela tiden ha nya grejor. Da ar det latt att man dissar ett bete bara for man har sa javla mycket annat och nyare att prova. Ta ett bete som jerko tex egentligen gillar jag det stenhart men jag fiskar aldrig med det for jag har sa manga andra och nyare beten. De nya betena ar sakert inte battre men anda aker de pa. Nagra gamla klassisker som pig hanger dock alltid med aven idag. Piggen ar fan ragrym.

fan vad jag svamlar.
      Ja, som för det mesta!
      Jag har inte hunnit fiska med Bull Dawg än...men alla gäddor i Bosses vik behöver ju inte syna durken i min Buster.
      Go for the Big Ones!

Kommentera

Mantan är galet överskattad
        Mer spöböjj åt folket

Kommentera

Ursprungligen postat av FiskeJacke Visa inlägg
          Mantan är galet överskattad

.....men inte Bull Dawg får jag hoppas, för den jiggen ska jag försöka slå Broilerns Gädd- PB med till våren!
          Go for the Big Ones!
          Old Firehand

Ps. Än levererar Bosses vik! Ds.

Kommentera

Är det ingen som nämnt att Bullen inte är nåt jerkbait än? Brukar ju vara en klassiker annars...

Tycker att denna tråden hade en jättebra frågeställning men har blivit väl OT många gånger, jag försöker därför lansera Piranhan som det mest överskattatde jerkbaitet. Överskattat pga att det fått många att slentrianhugga på betet efter att ha gillat Phantom och Piggen, alltså snarare överreklamerat mao. Tycker att det är tokmärktligt att denna plastanka(trots att det ska vara ett träbete) fortfarande är till salu för en bra bit över 250 spänn i fiskebutikerna.

Fick 80 för min på tradera, och jag är inte förvånad.
            Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

själv tycker jag mantan är sjukt överskattad, vist den har en fin gång, men 320kr????? för ett bete med skit dålig lack, som inte kan kroka fisk, och som man bara kastar högst 20 meter med hehe

Kommentera

Ursprungligen postat av andreas9 Visa inlägg
                Är det ingen som nämnt att Bullen inte är nåt jerkbait än? Brukar ju vara en klassiker annars...

Tycker att denna tråden hade en jättebra frågeställning men har blivit väl OT många gånger, jag försöker därför lansera Piranhan som det mest överskattatde jerkbaitet. Överskattat pga att det fått många att slentrianhugga på betet efter att ha gillat Phantom och Piggen, alltså snarare överreklamerat mao. Tycker att det är tokmärktligt att denna plastanka(trots att det ska vara ett träbete) fortfarande är till salu för en bra bit över 250 spänn i fiskebutikerna.

Fick 80 för min på tradera, och jag är inte förvånad.
                Hej Andreas 9; En Bull Dawg är enligt min uppfattning en stor jig, ett mjukbete och inget jerkbait. Är det någon som har en annan uppfattning?
                Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                  Hej Andreas 9; En Bull Dawg är enligt min uppfattning en stor jig, ett mjukbete och inget jerkbait. Är det någon som har en annan uppfattning?
                  Old Firehand
                  Nej ,men tråden handlar om överskattade Jerkbaits och inte Mjukbeten
                  Keep talking about me, You are just making me famous..
                  MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                  www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

OLD FIREHAND
                    Du som verkar kunna Suick Thriller utan och innan skulle du vilja berätta hur man trimmar den optimalt?

Jag har själv en vanlig och en viktad suick som jag i år börjat uppskatta riktigt mycket. Tyvärr har den inte gett något stort ännu men lockar ofta till hugg. Jag har främst använt den där det varit grunt och mycket sjögräs och vass.
                    Men tyvärr har jag inte varit riktigt nöjd med gången på den djupgående och försökt trimma den. Resultatet blev inte lyckat... så lite råd hur trimmar man Suicken, både viktad och orginal på bästa sätt?

Kommentera

Tjo, Ron Thompsons jerkbeten, är väll kanske inte överskattade men de är riktigt dåliga iaf taskig gång och dålig färg.... skit jag köpte som nybörjare...

Vad gäller överskattade skulle jag nog säg The Pig Jr Suspending!
                      Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                      3 svar
                      2 876 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Swangsta  
                      Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57