Några Pig och Zalt i lådan så är man hemma. Kanske inte hör hemma i denna tråd men har någon variant av Smuttly tagit några stora gäddor? Kan inte påminna mig att jag sett eller hört rapporter om det.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mest överskattade Jerkbait???
Collapse
X
-
Guest
Jag är inte särskilt rutinerad gällande jerk, men fiskat ett antal beten och sett mångas gång. Jag tycker inte BJ är överskattad, på sätt o vis kanske den är det för vissa, men många idag verkar tro att det är coolt att hata BJ. Det är ett väldigt bra bete som till skillnad mot andra är ganska billigt. Jag menar, det flesta har råd att köpa 10-20 BJ, medan de flesta inte heller känner för att köpa en massa asdyra beten. Ofta tycker jag färgen och gången påverkar mest. Då kan det vara ovärderligt att ha många färger. Sen är det ju bra att ha beten som beter sig helt olika. T.ex pig, den har sjukt bra gång enligt mig, eftersom den reser sig så hett i vattnet, men den attraherar ju helt olika jämfört med BJ.
BJ är extremt lättfiskat och ett oerhört bra nybörjar bete på alla sätt. Är det nåt jag kan störa mig på är att det finns rasselkulor i BJ, tycker det är onödigt, men betet funkar iaf bra för mig.
Det jag nog kan tycka är mest överskattat måste nog vara mantan, inte för att jag fiskat med det mer än provat det, men jag tycker det är för dyrt och mer ser ut att vara gjort för att attrahera människor än gäddor, men jag tycker betet är coolt, glider stilsamt, samt det ligger lite kult över det:P jag måste ha några i lådan bara för att kunna sätta på det när lusten faller på. Till sommarsnipor tror jag betet kommer vara grymt, men de flesta här finner inget nöje i att fiska snipor.
Kommentera
-
Måste nog hålla med om att "BJ orginal" är rätt överskattat, både jag och mina fiskepolare har gett det många chanser. Vi tar bara strögäddor med ca 3-4kg på topp (när andra beten funkar bättre). BJ Shallow däremot har funkat riktigt bra. Ett annat överskattat bete skulle jag vilja säga att Dunwright dancer är, ser ruskigt fin ut går fint men fick inte en enda gädda på den innan jag kastade bort den (fanns ingen anledning att köpa ny då). Även salmo-slider (större modeller) har gått riktigt trögt i "mina" vatten konstigt nog, den har bara varit bra en gång riktigt tidigt på våren... Till sist så tycker jag också att Mantan är gravt överskattad.
Kommentera
-
Håller med om att RT:s jerkbaits suger. Köpte tre stycken för en hundring när jag knappt visste vad jerkbait var för något. Då köpte jag dem bara för att de var billiga. Går som pinnar i vattnet och låter som en sten när den träffar vattenytan. Dessutom låssnade nosöglan lite halvt. Fula färger dessutom. Finns inget positivt med dessa beten. Förövrigt städade jag rummet idag och hittade dessa beten längst inne i garderoben. De åkte direkt ner i soptunnan. Jävla skitbeten !! Ett bete som jag tror är överskattat, är den där jävla melvin jerk-saken från fladen. Har aldrig testat den och skulle inte falla mig in heller, men har hört om folk som testat den och har bara hört dåliga saker om den. Sen såg jag en reklamsida för betet med texten: Förra årets succè-bete är tillbaka i 5 nya heta färger. Rosat av både press och fiskare. Vilket jävla skämt. Har bara hört dåligt om det betet, och fladen skriver så där. Visst var det en reklam, men endå :S Förövrigt tycker jag bd funkar bra. har fått många hugg, men de fastnar äsmre på bd än andra beten, enligt mig.Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you
Kommentera
-
Hur kan RT:s beten vara överskattade? Ingen som pratar om dom, ingen som köper dom, ingen som fiskar med dom...För att det ska vara överskattat krävs väl en liten hype trots att betet är kass? Sen kan ju ett bete vara kanonsnyggt med bra kvalité på alla sätt och vis men fångar ingen (stor) fisk.Ursprungligen postat av _Baste_ Visa inläggHåller med om att RT:s jerkbaits suger. Köpte tre stycken för en hundring när jag knappt visste vad jerkbait var för något. Då köpte jag dem bara för att de var billiga. Går som pinnar i vattnet och låter som en sten när den träffar vattenytan. Dessutom låssnade nosöglan lite halvt. Fula färger dessutom. Finns inget positivt med dessa beten. Förövrigt städade jag rummet idag och hittade dessa beten längst inne i garderoben. De åkte direkt ner i soptunnan. Jävla skitbeten !! Ett bete som jag tror är överskattat, är den där jävla melvin jerk-saken från fladen. Har aldrig testat den och skulle inte falla mig in heller, men har hört om folk som testat den och har bara hört dåliga saker om den. Sen såg jag en reklamsida för betet med texten: Förra årets succè-bete är tillbaka i 5 nya heta färger. Rosat av både press och fiskare. Vilket jävla skämt. Har bara hört dåligt om det betet, och fladen skriver så där. Visst var det en reklam, men endå :S Förövrigt tycker jag bd funkar bra. har fått många hugg, men de fastnar äsmre på bd än andra beten, enligt mig.12 hours
1,440 casts
2 followers
1 strike
DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
|
3 svar
2 868 visningar