Vilken färg/bete ska man ha nu vid islossningen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken färg/bete ska man ha nu vid islossningen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av PelleC Visa inlägg
    Jag ska främst testa med The Pig i den rosa färgen! Någon som har erfarenhet av denna på våren? Jag tror att Gäddorna kommer att tycka att den är så ful o irriterande så dom hugger!

Annars blire stora shadjiggar och egengjorda Zalt-tails och Salmo Slider RealRoach. Funderar oxå på en McMy i mörk nyans
    Rosa funkar säkert skitbra. Det jag skrev längre ner angående att jag tänker att fiskar ser i form av gråtoner kan vi glömma:

Enligt vad jag sökt och funnit så ska tydligen detta gälla:
    Nästan alla dagaktiva fiskar som lever på djup sådana att solljus kan tränga ned till dem har väl utvecklade ögon med färgseende som är minst lika goda som människans.
    Trotts detta så har jag en känsla av att färgen i sig (grön eller blå) inte har så stor betydelse som att draget är ljust eller mörkt. Men hur fasiken vet man sånt.
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Förra våren körde jag med framgång med The Pig i färgerna Chartreuse-Bandit och Orange-Crappie
      Men som tidigare har skrivits så är det nog viktigaste hur man tar hem betet.
      Piggarnas största fördel ligger i att de medger riktigt långsam hem spinning och långa vevstopp.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
      3 svar
      2 855 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Swangsta  
      Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57