Ang-Zalt-kopia-j-vlar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ang-Zalt-kopia-j-vlar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Originally posted by Kiwi
    jag förstår inte att tex Bomber det är ju en bra vobbler som många köper men det finns också väldigt många som häldre köper en Conrad varför inte då ta ner priset på en bomber till 79 (som en conrad)då kommer ju dom som innan köpt conrad självklart gå över till Bomber?
    Främst av den anledningen att Bomber tillverkas i USA och Conrad i något sydost-asiatiskt land med tillverkningsskostnad därefter. Butikerna har inte mycket marginal på wobblerna och skulle prissättningen på Bomber vara den samma som conrad (64 kr lokalt här) så skulle affären inte kunna tjäna pengar.

Kommentera

Det var ju ett lite lustigt sammanträffande att min appell mot Zalt-kopior skulle följas av ett utslag av Svensk Forms Opionsnämnd. Domstolarna brukar lyssna mycket på deras åsikter - såvida Zalt AB tvingas gå till domstol. Hur som helst så var det inte bara jag som tyckte att det var en "i det närmaste exakt efterbildning".

Bra Zalt AB - fortsätt nu att driva igenom detta mot landets butiker så att försäljning av kopiorna upphör. Detsamma borde de göra med Zam:en.

Fö. så kostar Zalt inte lika mycket i landets alla butiker. Det kan skilja en 10 hit och dit mellan olika butiker i Sthlm i allafall.

El Crapone, om alla företag betalade sina licenser på så sätt som du tror så vore det ju bra. Tyvärr är nästan 30% av alla program som används på svenska företag piratkopior.

/CW

Kommentera

Originally posted by Unregistered

El Crapone, om alla företag betalade sina licenser på så sätt som du tror så vore det ju bra. Tyvärr är nästan 30% av alla program som används på svenska företag piratkopior.

/CW
        Vet du det elelr tror du det?
        Känns som att 30% är ganska mycket.. alla lite större företag lär ju iaf betala för programvarorna de använder..

><(((*>

Kommentera

Originally posted by Unregistered
          Tyvärr är nästan 30% av alla program som används på svenska företag piratkopior.

/CW
          Hur har man kommit fram till den siffran. Jag tror inte att företag direkt erkänner ifall man skulle fråga om man har pirat program...

Kommentera

Originally posted by Danne
            Främst av den anledningen att Bomber tillverkas i USA och Conrad i något sydost-asiatiskt land med tillverkningsskostnad därefter. Butikerna har inte mycket marginal på wobblerna och skulle prissättningen på Bomber vara den samma som conrad (64 kr lokalt här) så skulle affären inte kunna tjäna pengar.
            En bomber kostar 5-6 dollar i USA. Så att tillverkningskostnaden skulle vara den avgörande faktorn håller inte.

Om jag inte har fått någonting om bakfoten så tillverkas inte Bomber i USA längre.

Kommentera

Mexico

Tror att Bomber gors i Mexico.

MVH

Jenk

Kommentera

El Crapone, Stizo, jag vet; 29 % av all programvara som används på svenska företag saknar licens. Kolla in www.bsa.org/sweden om ni vill veta mer.

Alla större företag betalar inte för licenser, Manpower åkte dit för ett par veckor sedan t ex. Men möjligen kan man säga ju större företaget är desto mer måna är de om att ha korrekta licenser. Därmed inte sagt att de alltid lyckas.

Det positiva är att siffran har minskat under de senaste åren, fortfarande är det en väldigt hög siffra.

/CW

Kommentera

Originally posted by SMaster
                  En bomber kostar 5-6 dollar i USA. Så att tillverkningskostnaden skulle vara den avgörande faktorn håller inte.

Om jag inte har fått någonting om bakfoten så tillverkas inte Bomber i USA längre.
                  Om inte en avgörande faktor så troligt en av dem. Därtill föreligger andra avgifter i form av tull, moms mm så ska betalas i det land där du köper varan (icke EU-land). Detta skiljer sig mao från land till land. Bomber finns att få tag i för ca: 3 dollar i USA. Om man skulle beställa (vilket jag flera gånger tänkt) hamnar ändå totalkostnaden i krokarna för vad jag får betala för dem är hemma. Jag får momsa och tulla samt givetvis betala frakt för prylarna.

That´s life. Bomber kommer inte bli billigare, om inte dollarkusen skulle sjunka något frenetiskt. Dock brukar inte prissänkningarna följa kursen lika mycket som höjningarna.

Kommentera

Originally posted by Danne
                    Bomber kommer inte bli billigare, om inte dollarkusen skulle sjunka något frenetiskt. Dock brukar inte prissänkningarna följa kursen lika mycket som höjningarna.
                    Dollar kursen har gått ner typ 30% senaste året. Det borde märkas på priserna...

Kommentera

Originally posted by SMaster
                      Dollar kursen har gått ner typ 30% senaste året. Det borde märkas på priserna...
                      Ofta är prylarna som finns i hyllorna införskaffade sedan länge och därmed inköpta då kursen var högre. Det lär minst dröja till det att leverantörerna/butikerna köper in nytt i lager och hyllorna innan en prisnedsättning ens är aktuell. Och om en prisnedsättning ens kommer att ske ska vi vara mycket glada. Snarare slippa prishöjningar så är jag glad.
                      Ofta ligger butikerna med lager som kan hålla flera år av en pryl.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                      3 svar
                      2 877 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Swangsta  
                      Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57