"Kinaskit" - Recensionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Recensionstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
    Just Veritas är ju kända att vara kopior från Kina.
    Dock ska det ändå vara bra spön enligt de som testat.
    Ursprungligen postat av Luthman Visa inlägg
    Ni vet att det är olaglligt att sälja kopior i sverige va? Så ni kommer inte kunna kränga iväg grejerna om ni tröttnar på dem.
    Jag ska släpa iväg spöna till en butik o jämföra, tror faktiskt just denna Ali-säljaren har orginal prylar. Det fanns massor av Veritas spön innan på Ali men dom verkar ha försvunnit nu. Priserna var lägre också, runt 2-300:- för spön som troligast var kopior.

    Angående privatförsäljning så finns det inga prejudikat för just detta Luthman men du är polis kanske? Jag blir nog inte speciellt orolig även om jag skulle annonsera ut spöna men du kan ju tipsa polisen anonymt annars, ring 11414 om du ser min annons!

    Kommentera


    • Sen beror det ju lite på om det är en kopia eller om det är som det oftast är, överskottsförsäljning.

      Ofta så producerar fabriken x antal till märket och sen producerar dom y extra som dom säljer själva vid sidan om till ett mycket lägre pris. Jämför nedan och säg att Berkely inte bara har stämplat sin logga på vågen dom köper från leverantören i Kina:

      https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...cale-25kg.html

      https://www.aliexpress.com/item/40kg...8-dd167e9bb5bf

      Exakt denna hade också en polare köpt i en fiskebutik för ett par hundralappar:

      https://www.aliexpress.com/item/Port...a-275d129379c8

      Kommentera


      • Det känns lite som den eventuella olagligheten och problemet med enstaka privatförsäljning av misstänkta piratkopior av fiskeprylar inte är något som varken polisen, jag själv eller dom flesta sportfiskare störs av i någon större utsträckning men det finns ju alltid undantag.... däremot är väl ämnet ganska OT tycker jag.
        Nog om detta för min del.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
          Jag ska släpa iväg spöna till en butik o jämföra, tror faktiskt just denna Ali-säljaren har orginal prylar. Det fanns massor av Veritas spön innan på Ali men dom verkar ha försvunnit nu. Priserna var lägre också, runt 2-300:- för spön som troligast var kopior.

          Angående privatförsäljning så finns det inga prejudikat för just detta Luthman men du är polis kanske? Jag blir nog inte speciellt orolig även om jag skulle annonsera ut spöna men du kan ju tipsa polisen anonymt annars, ring 11414 om du ser min annons!
          Nej, jag är inte polis. men jag jobbar lite med ett annat forum som har en köp och sälj-avdelning där vi kontrollerar annonser just för att kopior ibland dyker upp och vi kan få skit om vi låter såna annonser ligga kvar på hemsidan. Just eftersom det är olagligt i form av varumärkesintrång. Det är knappast något som polisen bryr sig om, men tillverkarna som kopieras kan vara intresserade av det. På mitt vanliga jobb skrev min chefredaktör just en artikel där han köpt kopior på nätet och kontaktade den tillverkare som kopierats, den tillverkaren tog det på allvar och försökte gå till botten med det eftersom det riskerade att bli problem för dem när det cirkulerade produkter med deras namn/logga på som inte nådde upp till deras standarder. Samt att deras garantier och service inte gäller för kopiorna, vilket folk kan tro om de inte vet att de köper kopior.

          Men ja, det är ju delvis OT. Men det kan ju vara bra att veta att det kan vara olagligt.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Luthman Visa inlägg
            Nej, jag är inte polis. men jag jobbar lite med ett annat forum som har en köp och sälj-avdelning där vi kontrollerar annonser just för att kopior ibland dyker upp och vi kan få skit om vi låter såna annonser ligga kvar på hemsidan. Just eftersom det är olagligt i form av varumärkesintrång. Det är knappast något som polisen bryr sig om, men tillverkarna som kopieras kan vara intresserade av det. På mitt vanliga jobb skrev min chefredaktör just en artikel där han köpt kopior på nätet och kontaktade den tillverkare som kopierats, den tillverkaren tog det på allvar och försökte gå till botten med det eftersom det riskerade att bli problem för dem när det cirkulerade produkter med deras namn/logga på som inte nådde upp till deras standarder. Samt att deras garantier och service inte gäller för kopiorna, vilket folk kan tro om de inte vet att de köper kopior.

            Men ja, det är ju delvis OT. Men det kan ju vara bra att veta att det kan vara olagligt.
            Bra jobbat! Lika bra att klämma åt sån här tung kriminalitet innan det går för långt!
            Senast ändrad av Husse0416; 2017-11-14, 01:35.

            Kommentera


            • Men att ni orkar fortsätter oavsett handla på ebay om det är bra grejjer jag betalar inte överpriser så tjock plånbok har inte jag punkt slut

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Fazt Visa inlägg
                Hej!

                Ny på forumet men har klickat hem denna efter en hel del velande. Fick hem den i dag, på pricken 3 veckors leverans.

                Är vad jag kan se helt 100% orginal. Känns riktigt bra när man vevar samt vrider lite på spärren. Kollat bilder online och jämfört så gott jag bara kan och hittar inget som skiljer alls egentligen. Väger dock 198gram enligt min matvåg, ska väga 194 men det kan vara vågen som är lite off, vem vet.

                https://www.aliexpress.com/item/2017...820163127.html

                [ATTACH=CONFIG]96764[/ATTACH]
                [ATTACH=CONFIG]96765[/ATTACH]
                Kan meddela att denna var trög i veven, pratade med säljaren som inte riktigt hade engelskan och förståelsen att lösa det. De visade dock papper på att det var en "riktig" abu. Pratade med ABU i sverige som bad mig skicka in den. Fick en ny rulle tillbaka på garantin så uppebarligen är det "the real deal".

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Fazt Visa inlägg
                  Kan meddela att denna var trög i veven, pratade med säljaren som inte riktigt hade engelskan och förståelsen att lösa det. De visade dock papper på att det var en "riktig" abu. Pratade med ABU i sverige som bad mig skicka in den. Fick en ny rulle tillbaka på garantin så uppebarligen är det "the real deal".
                  Ännu en gång imponerar ABU med sina garantier.
                  Fan så najs.
                  Ingen fisk är chans för fisk.
                  https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                  Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                  https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Fazt Visa inlägg
                    Kan meddela att denna var trög i veven, pratade med säljaren som inte riktigt hade engelskan och förståelsen att lösa det. De visade dock papper på att det var en "riktig" abu. Pratade med ABU i sverige som bad mig skicka in den. Fick en ny rulle tillbaka på garantin så uppebarligen är det "the real deal".
                    Suveränt!! Detta med "världsgaranti" är något som fler företag borde ta efter. Att slippa gå via en speciell grossist/handlare kan spara mycket möda och besvär särskilt om man handlar via internet! Perfekt om man är på resande fot också och något pajar.
                    Grattis!

                    Kommentera


                    • Någon som kan tipsa om en multirulle till ismete på ali eller ebay?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 195 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 240 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 518 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      52 svar
                      12 441 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      714 svar
                      60 376 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Robbe511  
                      Arbetar...
                      X