"Kinaskit" - Recensionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Recensionstråd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sir Fish-a-lot
    replied
    Ursprungligen postat av HA-Lures Visa inlägg
    Funderar på att ta hem en rulle saratoga till abborrefisket, men behöver tipps av er som har provat linan. Vilken tjocklek skal man välja? Det varierar ju så sjukt mycket mellan tillverkarna och jag hatar för tjocka linor som skär vattnet dåligt. Samtidigt så är det viktigt att styrkan är där då jag fiskar mycket runt stockar
    Utan att ha provat just den linan så vågar jag påstå att du inte kommer att hitta en tunn nog. Kinalinorna brukar inte krypa ner i tjocklek så bra. Jag köpte häromsistens en 8-trådig 0,14 mm och den känns inte så trevlig att lyssna på. Men vid bottenmete kastar jag inte så ofta så det blir ett mindre problem.

Sluta snåla och köp en Daiwa J-braid X8 Grand 0,06 mm. Den är tunn på riktigt och kostar inte så mycket som andra linor i samma kvalitetsklass. Jag kan intyga att den är stark. Ett bottennapp och det tog lång tid innan linan small. Högre brottstyrka än angivet - det är jag rätt säker på.

Lämna en kommentar:

• Sundström76
    replied
    Ursprungligen postat av .art Visa inlägg
    Click image for larger version Name:	59c.jpg Views:	0 Size:	185,5 KB ID:	2644115
    https://www.temu.com/goods.html?goods_id=601099543806931&refer_page_sn= 10045
    Köpte dessa för 18 kronor och gratis frakt. Fick hem den på 14 dagar.

Den svart/rosa var väldigt bra på Abborre.
    Fick över 20st på den där jiggen.

Den finns hos andra säljare med i andra storlekar och färger, 11kr för 10st: https://share.temu.com/UOGR6lCj7qA
    ”Kiwifärgen” bredvid dom två svart/rosa utan den transparenta framänden är en borrefavorit som alltid levererar toppenbete

Lämna en kommentar:

• .art
    replied
    Click image for larger version  Name:	59c.jpg Views:	0 Size:	185,5 KB ID:	2644115
    https://www.temu.com/goods.html?goods_id=601099543806931&refer_page_sn= 10045
    Köpte dessa för 18 kronor och gratis frakt. Fick hem den på 14 dagar.

Den svart/rosa var väldigt bra på Abborre.
    Fick över 20st på den där jiggen.

Den finns hos andra säljare med i andra storlekar och färger, 11kr för 10st: https://share.temu.com/UOGR6lCj7qA
    Senast ändrad av .art; 2024-07-18, 07:02.

Lämna en kommentar:

• HA-Lures
    replied
    Funderar på att ta hem en rulle saratoga till abborrefisket, men behöver tipps av er som har provat linan. Vilken tjocklek skal man välja? Det varierar ju så sjukt mycket mellan tillverkarna och jag hatar för tjocka linor som skär vattnet dåligt. Samtidigt så är det viktigt att styrkan är där då jag fiskar mycket runt stockar

Lämna en kommentar:

• Sir Fish-a-lot
    replied
    Ursprungligen postat av Dannejao Visa inlägg

hur håller J-braid X8 Grand färgen?
    Den gröna (chartreuse) och gula har jag inte märkt blivit sämre efter 3 pass. Andra färger har jag inte testat.

Jag använder 0,10 mm till feedermete men tjockare lina kanske påverkas mer?

Lämna en kommentar:

• Dannejao
    replied
    Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg

Jag kör Jackfish 8-trådig i grövre dimensioner (köpte den innan J-braid X8 Grand blev snorbillig). Även den ser grov ut på bild men är riktigt följsam - dock inte lika hårt flätad som J-braiden.
    hur håller J-braid X8 Grand färgen?

Lämna en kommentar:

• Sir Fish-a-lot
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Ja har läst fler här på FS som kör Saratoga, kanske bra för pengen men ser den inte ganska grov i bild ovan, ungefär som den Power Pro 4-trådig jag köpte i USA 2010?
    Jag kör Jackfish 8-trådig i grövre dimensioner (köpte den innan J-braid X8 Grand blev snorbillig). Även den ser grov ut på bild men är riktigt följsam - dock inte lika hårt flätad som J-braiden.

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Ja har läst fler här på FS som kör Saratoga, kanske bra för pengen men ser den inte ganska grov i bild ovan, ungefär som den Power Pro 4-trådig jag köpte i USA 2010?

Lämna en kommentar:

• Sundström76
    replied
    Ursprungligen postat av Letho Visa inlägg

Jag kör med Saratoga till allt mitt gädd och abborrfiske är så sjukt nöjd med den. Kommer typ aldrig byta

Hur tunn kör du till borre ? Gädda köper jag att den funkar men 0.10 -0.12 blir jag mer skeptisk

Lämna en kommentar:

• Danne 53
    replied
    Tack för era svar! Har fått lite att tänka på.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
23 svar
4 210 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Peter B
av Peter B