"Kinaskit" - Recensionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Recensionstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • någon som har hittat bra grodor i denna djungeln?
    My wife says she is gonna leave me if i go fishing one more time,
    lord how i will miss that woman...

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av GuteBysen Visa inlägg
      Efterlysning! Jag letar öringsdrag av typen "Samba" eller "Samba slim"! Skall hem till Kalkatraz i april å då behöver jag ha med mig lite Samba i lådan... Nån som sett denna typ av beten på ali eller ebay?
      [ATTACH=CONFIG]75867[/ATTACH]
      OT men kopia av samba finns på dittdrag.se Fast jag gillar deras trutta mer.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av celtic Visa inlägg
        någon som har hittat bra grodor i denna djungeln?
        Beställde denna groda precis, om du kollar på just den butiken så har de några grodor som faktiskt ser ut att vara av mycket bättre kvalitet än normala kinagrodor.
        Beställde även denna popper från samma butik, skriver en rad om hur grejerna är när jag fått dom.

        Passade även på att beställa små tail-beten som hade fått ganska bra kritik längre bak i denna tråd, kostade drygt 225kr för ett 7-pack.

        Click image for larger version

Name:	groda.jpg
Views:	1
Size:	115,5 KB
ID:	1777159Click image for larger version

Name:	popper.jpg
Views:	1
Size:	42,6 KB
ID:	1777160Click image for larger version

Name:	tailbeten.jpg
Views:	1
Size:	134,8 KB
ID:	1777161

        ps. som någon sa lite tidigare i tråden, verkar som att man får byta ut tailsen på tailbetena, de ser ganska risiga ut.
        Senast ändrad av Doc.; 2015-02-27, 20:18.

        Kommentera


        • Andra turen med min catking ace 20 och skruven som håller fast bygeln flög iväg, lyckades hitta alla delar men gängorna är helt strippade. Nån mer som haft problem med det eller har jag bara haft otur?

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av dithes Visa inlägg
            Andra turen med min catking ace 20 och skruven som håller fast bygeln flög iväg, lyckades hitta alla delar men gängorna är helt strippade. Nån mer som haft problem med det eller har jag bara haft otur?
            Hm nu gör du mig orolig. Klickade hem mig en catking ace 40 för några dagar sedan..

            Kommentera


            • En polare har också en ace20 som han fick samtidigt som mig och den håller än, känns som jag bara fått ett måndags ex. Kolla så att muttern som håller bygeln sitter bra, har snackat med catking och dom skulle skicka nya delar när dom är tillbaka från nån mässa. Får bli lite blå loctite där när jag får delarna och hoppas att det inte händer igen.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av dithes Visa inlägg
                En polare har också en ace20 som han fick samtidigt som mig och den håller än, känns som jag bara fått ett måndags ex. Kolla så att muttern som håller bygeln sitter bra, har snackat med catking och dom skulle skicka nya delar när dom är tillbaka från nån mässa. Får bli lite blå loctite där när jag får delarna och hoppas att det inte händer igen.
                Låter som ett måndagsexemplar. Verkar vara många som är nöjda med sina ace-rullar. Skulle nog lika gärna hända BFT Stealth om du förstår vad jag menar

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av dithes Visa inlägg
                  En polare har också en ace20 som han fick samtidigt som mig och den håller än, känns som jag bara fått ett måndags ex. Kolla så att muttern som håller bygeln sitter bra, har snackat med catking och dom skulle skicka nya delar när dom är tillbaka från nån mässa. Får bli lite blå loctite där när jag får delarna och hoppas att det inte händer igen.
                  Superlim på en haspelrulle...låter inte som en bra lösning.

                  Jag beställde en Kastking Blade 5000 från Aliexpress (billigare än på Eposeidons hemsida - men det är Eposeidon som säljer på Ali). Jag köpte till 2 extraspolar och lite krok och kalaset gick på 500 kr inkl. frakt.
                  Rullen verkar robust:
                  https://www.youtube.com/watch?v=CIFeedXOP-I
                  sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

                  Kommentera


                  • Var inte superlim jag menade, loctite är ett märke mycket som gör mer än bara superlim. Menade gänglåsning som håller muttern bättre, funkar ungefär som en mutter med gummipackning.

                    Click image for larger version

Name:	loctite_243_5ml.jpg
Views:	1
Size:	24,3 KB
ID:	1777187

                    Har fått hem lite micro skeddrag:

                    http://www.aliexpress.com/item/Free-...707090238.html
                    http://www.aliexpress.com/item/YAPAD...231388713.html
                    http://www.aliexpress.com/item/10PCS...711016778.html

                    Rätt nöjd men dom två första var lite väl små men har sätt att yapada finns i 2.5g med. Den neon gula har redan fångat en havsöring. Återstår och se hur länge dom orkar med saltvatten.
                    Senast ändrad av dithes; 2015-03-02, 11:16.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Robbin Öberg Visa inlägg
                      Kör en liten varning för en rent usel säljare och värdelöst bete.

                      http://www.aliexpress.com/snapshot/6...65471538149311

                      [ATTACH=CONFIG]76205[/ATTACH]




                      Av 20 stycken är 7 böjda i kroppen, 8 av de 10 silver/svarta har helt horribelt dålig foliering, nästan alla har sneda nosöglor och hälften av alla lekande var böjda och måste bytas ut.

                      Säljaren beter sig som ett riktigt praktarsle och jag kommer att tillbaka $15 efter att ha eskalerat ett ärende till aliexpress.

                      Så KÖP INTE!

                      Har en del drös med annat godis dock som ska testas så fort isen släpper, överlag känns det dock som att kvalitén inte är något sämre än i den lokala butiken.

                      [ATTACH=CONFIG]76207[/ATTACH]
                      har köpt totalt 60 st. och dom har varit ok sånär som på att jag fått justera nosringen på rätt många, men det ser jag inte som ett problem då det är något man alltid får göra mer eller mindre?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 138 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 209 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 388 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      50 svar
                      12 023 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      680 svar
                      57 383 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg DuffelDad  
                      Arbetar...
                      X