"Kinaskit" - Recensionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Recensionstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Måste tipsa om ett grymt resespö! Hämtade precis ut ett Ace Hawk Voyager 7' 7-27g. 4-delat och känns riktigt bra. Närmaste jag har att jämföra med är ett SG Hitchhiker som jag tyckte var lite väl dyrt att ha liggande i bilen/barnvagnen för att alltid vara redo när tillfälle ges.

    Rapp och lätt klinga, väger totalt 140g, bra kvalitet på spöpåsen.

    Parade ihop det med en Kastking Mela II i 2000-storlek. Sitter som en smäck men 3000 hade också funkat. Nu väntar jag bara på black friday för att se om de har någon bra deal, i så fall beställer jag ett med lättare klassning också.

    Har även en Piscifun Venom rulle på ingående och ett UL-spö, återkommer med info när den landat.

    Click image for larger version

Name:	IMG_1437.jpg
Views:	1
Size:	1,10 MB
ID:	1785953

    http://s.aliexpress.com/FR7Fz6Jf

    Kommentera


    • Är det någon som köpt minikompressor och airbrusch från china?

      Kommentera


      • Edit: Tydligen lite si och så med kvaliten enligt de som testat. Det återstår att se.

        Kan tipsa om bra tafsar också. Köpa färdiga på fiskebutiken är ju ett skämt, typ 50kr för 2-3st.

        Jag behöver till lättare fiske i vatten som håller en del gädda. 50st för 45kr känns mer ok.

        Jag köpte 15cm 7x7 uncoated och de känns välbygda, mjuka och smidiga. Låsen kunde varit lite klenare men de kommer bli perfekta till små spinnare och abborrjigg.

        Click image for larger version

Name:	50pcs-Brown-Uncoated-Stainless-Steel-Fishing-Line-Wire-Leaders-15cm-20cm-25cm-Trace-Fishing-Stee.jpg
Views:	1
Size:	147,5 KB
ID:	1785965

        http://s.aliexpress.com/aaYRfQJB
        Senast ändrad av Magnus (Sthlm); 2017-11-20, 22:18.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
          Kan tipsa om bra tafsar också. Köpa färdiga på fiskebutiken är ju ett skämt, typ 50kr för 2-3st.

          Jag behöver till lättare fiske i vatten som håller en del gädda. 50st för 45kr känns mer ok.

          Jag köpte 15cm 7x7 uncoated och de känns välbygda, mjuka och smidiga. Låsen kunde varit lite klenare men de kommer bli perfekta till små spinnare och abborrjigg.

          [ATTACH=CONFIG]97684[/ATTACH]

          http://s.aliexpress.com/aaYRfQJB
          Dessa köpte jag för en tid sen. Tyvärr ingen vidare kvalité (mwnnvad gör det för dom pengarna? )
          Flera gick sönder när man öppnat låset två eller tre gånger

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
            Dessa köpte jag för en tid sen. Tyvärr ingen vidare kvalité (mwnnvad gör det för dom pengarna? )
            Flera gick sönder när man öppnat låset två eller tre gånger
            Ok. Bra att veta! Tyckte de kändes riktigt bra när jag packade upp dem. Får vara uppmärksam och byta ofta då.

            Edit: Beställde lite olika mindre lås att byta till. Tyckte ändå de kändes lite klumpiga för mindre jigg. Hur är kvaliten på själva vajern?
            Senast ändrad av Magnus (Sthlm); 2017-11-19, 23:24.

            Kommentera


            • Fiffig Kinamojäng!

              Jag hittade dom här prylarna på eBay för en månad sedan och dom kom med posten i fredags.

              https://www.ebay.com/itm/Fishing-Rod...72.m2749.l2649

              Kvaliten är väl lite sisådär med för 45:- st är dom helt ok. Fästena går att vrida o vända lite hursom helst, fiffigt.
              Mässingsbussningar är ingjutna i plasten (skulle kunna vara ABS) men plasten är tyvärr inte armerad. Håller nog inte som spöhållare för trolling men skulle nog funka för mete och annan lättare användning. Fästena är lagom för rör 20-25 mm.
              Bultarna är tyvärr inte rostfria (bara förzinkade) men dom ska jag försöka byta ut.
              Tänkte använda dom som kamerafästen men man kan ju säkert få nytta av dom till lite olika saker.
              Köpte fyra stycken så kan man flytta runt kamerorna lite när man vill.

              Click image for larger version

Name:	20171119_122349.jpg
Views:	1
Size:	901,2 KB
ID:	1785966Click image for larger version

Name:	20171119_122401.jpg
Views:	1
Size:	843,2 KB
ID:	1785967

              Skitfiske!
              Senast ändrad av Husse0416; 2017-11-19, 22:19.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
                Kan tipsa om bra tafsar också. Köpa färdiga på fiskebutiken är ju ett skämt, typ 50kr för 2-3st.

                Jag behöver till lättare fiske i vatten som håller en del gädda. 50st för 45kr känns mer ok.

                Jag köpte 15cm 7x7 uncoated och de känns välbygda, mjuka och smidiga. Låsen kunde varit lite klenare men de kommer bli perfekta till små spinnare och abborrjigg.

                [ATTACH=CONFIG]97684[/ATTACH]

                http://s.aliexpress.com/aaYRfQJB

                Enligt mig är de skit. Köpte ett stort packe av dem men gav upp efter jag dragit av ett par stycken.
                Så jag började knyta egna.
                Billigare och Bättre beteslås och överlag bättre.
                Ingen fisk är chans för fisk.
                https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
                  Enligt mig är de skit. Köpte ett stort packe av dem men gav upp efter jag dragit av ett par stycken.
                  Så jag började knyta egna.
                  Billigare och Bättre beteslås och överlag bättre.
                  Samma här.
                  Enklare och att tillverka egna, både för tafsar och till stingers. Då kan man anpassa längder och dimensioner. Välja vilka clips/lekanden man vill ha för ett speciellt beten. Dessutom slipper man en stor hög med tafsar som kanske aldrig kommer användas.
                  Så här års brukar Sambon sticka framför TVn men jag fixar tackel!

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
                    Enligt mig är de skit. Köpte ett stort packe av dem men gav upp efter jag dragit av ett par stycken.
                    Så jag började knyta egna.
                    Billigare och Bättre beteslås och överlag bättre.
                    Får testa några och se då. Låter ju inte helt lovande tyvärr. Har du något tips på bra vajer att göra egna tunna tafsar av?

                    Kommentera


                    • Räcker ej FC tafsar då?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 193 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 240 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 515 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      52 svar
                      12 441 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      713 svar
                      60 268 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Robbe511  
                      Arbetar...
                      X