prickskytte vid VJ - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

prickskytte vid VJ

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
    Hur taskig reaktionstid har du?

Visst har man önskat att man stannat lite snabbare vissa tillfällen men knappast att det är hopplöst.
    Sen så söker jag iofs inte av vatten i 5kn när jag letar eko.
    Idag, med 39 graders feber och igenmurad skalle är inte reaktionstiden på topp... Men i vanliga fall när jag är ute och kör prickskytte är den i regel som den ska.

Av ursprungsinlägget att döma är skribenten i fråga ganska grön på prickskytte och att börja sin bana med bara elmotor kan göra att det känns svårare än vad det behöver vara. Men visst, som du och andra påpekat går det ju om man är snabb som satan ner med jiggen när det börjar bygga eko på skärmen när man är på väg tillbaka över fisken. Inga konstigheter de dagar när gösarna möter jiggen när den är på väg ner. Det är dock betydligt lurigare att bedriva detta "reaktionsfiske" de dagar när fiskarna är trögare och behöver ha mer tid på sig innan de hugger. Då är det sjukt drygt att sitta och åka fram och tillbaka över firren och för att varje vända bara kunna konstatera att den står kvar.

Kommentera

Ursprungligen postat av danskjäveln Visa inlägg
      Roligt att du skulle nämna dom splashguards. Senaste passet, när min kaffemug simmade runt mellan mina fötter, satt jag och funderade på att man borde sätta upp såna :-)
      Hej Christian;

Jag läste alla fiskeartiklar jag fick tag på av och om Buck Perry så länge han levde. Om några sportfiskare i världen "platsar" Hall Of Fame då är det Buck Perry och Carl Lowrance...

Nobody & Nothing is forever!

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
        Hej Christian;

Jag läste alla fiskeartiklar jag fick tag på av och om Buck Perry så länge han levde. Om några sportfiskare i världen "platsar" Hall Of Fame då är det Buck Perry och Carl Lowrance...

Nobody & Nothing is forever!

Old Firehand

www.trumman.com
        Just googlad Buck Perry. Verkar vara en del intressant läsning där. Gillar att han var vetenskapsman.

Kommentera

Jag har kört prickskytte i år med en liten elmotor och och det har funkat bra. Jag backar nästan alltid, (blåser det backar jag mot vinden) då jag tycker det är lättare att få stopp på båten och för att jag har mer kraft att bromsa med då. Ska du åka framåt med båten när du söker fisk får du åka väldigt långsamt då kraften på backen är så dålig. Nackdelen med liten elmotor är just att det tar mycket längre tid att söka efter fisk då du måste åka så sakta.

Men framöver om jag ska satsa mer på prickskytte kommer jag införskaffa starkare elmotor alt bensinare för att lättare få stopp på båten, liten elmotor funkar att lära sig på men inte hållbart i det långa loppet känns det som.
          Alla fiskar är drömfiskar

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
          1 689 svar
          369 263 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Westley Richard