I den typ av vatten du tänker på, relativt snabba små vatten efter harr/öring, så kastar jag mest tvärs över strömmen, och beroende på hastighet så justerar jag vinkeln uppströms/nedströms. Ofta vevar jag väldigt långsamt och låter strömmen göra jobbet, lite som fiske med streamers och flugspö. Om man kör med samma typ av drag lär man sig ju efter ett tag hur mycket motstånd som betyder att draget håller lämplig hastighet i förhållande till vattnet, oavsett hur ytströmmen ser ut.
Jag jerkar lite som det passar, men att köra med spöt högt och göra rycken uppåt bakåt är ett rätt bra trick att ta till i bland, en del beten får faktiskt bättre gång med den metoden. Det är ju även enda sättet att köra om man jerk fiskar från kajak
PS.
Jag uppskattar det högst relevanta ämnena, men det hade nog varit bättre att köra det som två trådar och inte blanda två fiskesätt vilt i samma tråd.
DS.
Jag jerkar lite som det passar, men att köra med spöt högt och göra rycken uppåt bakåt är ett rätt bra trick att ta till i bland, en del beten får faktiskt bättre gång med den metoden. Det är ju även enda sättet att köra om man jerk fiskar från kajak

PS.
Jag uppskattar det högst relevanta ämnena, men det hade nog varit bättre att köra det som två trådar och inte blanda två fiskesätt vilt i samma tråd.

DS.
Kommentera