Denna fråga har väll ställts 100-tals gånger och lika många svar har gets.
Jag har fiskat seriöst (gädda) i ett år och fiskar nu uteslutande med Jerk och försöker komma underfund med färger och beten, inte det lättaste! Det skulle därför vara kul att höra era synpunkter och erfarenheter på detta ämne.
Jag försöker fiska efter följande regler:
Dålig sikt i vattnet: Starka färger
Bra sikt i vattnet: Dovare färger.
Kallt vatten: Långsamt fiske
Varmt vatten: Snabbare fiske
Men jag får f__ inte något grepp om detta! Tex. nu på hösten när det är klart i vattnet så har jag börjar dagen med att fiska med dovare färger, när inte detta ger någon fisk så provar man sig runt lite med andra färger osv.. När man sedan sedan sätter på en skrikig Fire-tiger och höjer upp tempot på fisket så smäller det till??? Dagen efter kan väder och vind vara exakt likadant men då hugger det bara på dova färger???
Kan tillägga att jag fiskar i mest runt Furusund.
Som sagt, vad är era erfarenheter och tips på detta ämne?
Idag är det fredag
/Andreas
Jag har fiskat seriöst (gädda) i ett år och fiskar nu uteslutande med Jerk och försöker komma underfund med färger och beten, inte det lättaste! Det skulle därför vara kul att höra era synpunkter och erfarenheter på detta ämne.
Jag försöker fiska efter följande regler:
Dålig sikt i vattnet: Starka färger
Bra sikt i vattnet: Dovare färger.
Kallt vatten: Långsamt fiske
Varmt vatten: Snabbare fiske
Men jag får f__ inte något grepp om detta! Tex. nu på hösten när det är klart i vattnet så har jag börjar dagen med att fiska med dovare färger, när inte detta ger någon fisk så provar man sig runt lite med andra färger osv.. När man sedan sedan sätter på en skrikig Fire-tiger och höjer upp tempot på fisket så smäller det till??? Dagen efter kan väder och vind vara exakt likadant men då hugger det bara på dova färger???
Kan tillägga att jag fiskar i mest runt Furusund.
Som sagt, vad är era erfarenheter och tips på detta ämne?
Idag är det fredag

/Andreas
Kommentera