skillnad mellan cardinal 600 och 700? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

skillnad mellan cardinal 600 och 700?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

El-kebabo, gå in på Sportfiske Forum. Där avhandlar dum just den dåliga kvalite på Abu-rullar. Om du menar Cardinal 600-700 med snäckväxeln. Den trögvevade rackarn. För vad jag vet har det inte funnits nån bra Abu-rulle på marknaden sen Cardinal 54-55 försvann från slutet av 70-talet. Men då var det ändå två nackdelar på dom. Slirbroms ojämn (Abu-sjukan) och tjuvfällning. Har inte hört nån mer än dig av alla mina fiskepolare som tyckt att en Abu-haspelrulle varit bra. Och det stämmer in på mina ex, också. Dom rasade ihop. Och hade inget gött med sig på nån front.

Kommentera

Föresten inga av fisketidningars test har givit Abus haspelrullar nåt gott.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gunnar Jansson
        Föresten inga av fisketidningars test har givit Abus haspelrullar nåt gott.
        skräll...
        sigpic

Kommentera

Usch, att bara nämna att UBU-gör bra haspelrullar. Då kan man inte ha känt på nån bra annan modell. ABU:s haspelrullar borde bannlysas. Man undrar vad ni grabbar har för referenser till andra rullar. Vilken billig Daiwa eller Shimano är bättre än dessa UBU-hasplar. En 500 kronors Daiwa är bättre än alla Abus på en gång.
          Du hänvisar till sportfiskeforum samt att vilken daiwa som helst är bättre än alla ABU's stämmer inte med denna omröstning...

Vad som gäller angående ABU's multirullar framgår klart av denna omröstning...

Vad gäller ABU cardinaler säger jag bara håll utkik efter cardinalnyheter för 2006, de kommer att knäcka allt på marknaden...

Kommentera

Usch, att bara nämna att UBU-gör bra haspelrullar. Då kan man inte ha känt på nån bra annan modell. ABU:s haspelrullar borde bannlysas. Man undrar vad ni grabbar har för referenser till andra rullar. Vilken billig Daiwa eller Shimano är bättre än dessa UBU-hasplar. En 500 kronors Daiwa är bättre än alla Abus på en gång.
            Nu blir jag rätt trött på att läsa vad ni skriver.
            Vad snackar ni om? Vet ni nåt ordentligt igentligen ? Har ni fått nån fisk över huvud taget ?
            Har ni provat praktiskt fiske och och har erfarenhet av olika rullar i prisklassen ?
            Jag har testat Daiwa och Shimano i prisläget som 600 och blivit grymt besviken, dom går bra i början men efter lite drillning är det bara skit, rasslar och tuggar.
            600:an därimot klarar det mesta efter att jag köpt en själv har även mina två söner införskaffat varsin ! Vi är supernöjda!
            Senast ändrad av kalleh; 2005-11-25, 23:30.
            kalleh

Kommentera

Säger detsamma. Köp nåt annat i rullväg. Abu har ju haft fina spöserier. Typ Suvärän haspelspön. Inte billiga, men vilka kanonspön. Dom enda haspelrullar som har varit bra var gamla hederliga Cardinal 54, 55 och nån till i den serien.
              Ytterligare en kommentar: Lever du kvar på stenåldern ? Har du fångat nån fisk sen dess?
              5x serien var kanon på sin tid, men att som du säger att dom är bra, det var då det. Dom funkar fortfarande (har 2 sjäv) men det är som att jämnföra en Saab 93 -60 med en 93 Turbo -05.
              kalleh

Kommentera

Ursprungligen postat av kalleh
                Ytterligare en kommentar: Lever du kvar på stenåldern ? Har du fångat nån fisk sen dess?
                5x serien var kanon på sin tid, men att som du säger att dom är bra, det var då det. Dom funkar fortfarande (har 2 sjäv) men det är som att jämnföra en Saab 93 -60 med en 93 Turbo -05.
                Ytterligare en kommentar; Hur går det med läsningen? Han skrev VAR bra, inte ÄR bra. Det han menar är att ABU gjorde (inte gör) bra rullar. Han jämnför hur tillvida ABU stod sig i konkurransen då mot nu...

Antar att han har fångat mera fisk än dig, men det grundar jag helt på mitt första intryck... Att Elanen kan fiska råder det inga tvivel om...
                sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av kalleh
                  Nu blir jag rätt trött på att läsa vad ni skriver.
                  Vad snackar ni om? Vet ni nåt ordentligt igentligen ? Har ni fått nån fisk över huvud taget ?
                  Har ni provat praktiskt fiske och och har erfarenhet av olika rullar i prisklassen ?
                  Jag har testat Daiwa och Shimano i prisläget som 600 och blivit grymt besviken, dom går bra i början men efter lite drillning är det bara skit, rasslar och tuggar.
                  600:an därimot klarar det mesta efter att jag köpt en själv har även mina två söner införskaffat varsin ! Vi är supernöjda!

får faktiskt hålla med dig där, är supernöjd med mina abu rullar. Verkar konstigt att jag aldrig har haft några problem med mina eftersom det som på gunnar verkar som att alla rullar är kass...

Kommentera

Ursprungligen postat av El_Kebabo
                    får faktiskt hålla med dig där, är supernöjd med mina abu rullar. Verkar konstigt att jag aldrig har haft några problem med mina eftersom det som på gunnar verkar som att alla rullar är kass...

En rulle kan vara kass gentemot en annan även fast det inte finns några uppenbara problem?

Min okuma rullar på perfekt, men har liksom inte en chans mot shimanon...

Jag tror Gunnar menar att det finns betydligt bättre alternativ än ABU. ABU går också fiska med...
                    sigpic

Kommentera

vi kan ju inte alla tycka likadant, men man ska inte döma ut nått innan man testat det iaf. Nu hade ju gunnar gjort det å han tyckte att de var dåliga men det är ju hans åsikt... jag är nöjd å tänker inte byta inom närmaste tiden, men om jag ska byta nån gång så blir de nog en abu jag testar först iaf, men får se har funderingar på att gå över till multirulle istället, åtminstone till ytjerkarna till sommarn.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                      3 svar
                      2 871 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Swangsta  
                      Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57