skillnad mellan cardinal 600 och 700? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

skillnad mellan cardinal 600 och 700?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

hade en ulrulle från shimano tidigare men tycker att abu:n är mycket bättre, komme rinte ihåg vad den modellen hette nu men har för mig att den var dyrare än abu:n iaf. Men är helnöjd med min 600u så jag är inte sugen på att byta ut den

Kommentera

Har precis slitit ut en shimano rulle, och det är därför jag behöver en ny. Det var en billigare modell, som var ganska plastig men den fungerade bra. Nu är jag dock sugen på en lite "finare" rulle (och då menar jag inte märket). Har som sagt kikat lite på cardinal 700. Det jag funderar på är bromsen. Känns som att det är lite bökigt att nå den när man drillar. Jag är van vid bakbromsade rullar.

Kommentera

Ursprungligen postat av arwen
        Har precis slitit ut en shimano rulle, och det är därför jag behöver en ny. Det var en billigare modell, som var ganska plastig men den fungerade bra. Nu är jag dock sugen på en lite "finare" rulle (och då menar jag inte märket). Har som sagt kikat lite på cardinal 700. Det jag funderar på är bromsen. Känns som att det är lite bökigt att nå den när man drillar. Jag är van vid bakbromsade rullar.
        Precis vad jag upplevde när jag provade ABU suverän de första gångerna, lite bökigt, ovant att nå slirbromsen. Detta lär man sig dock snabbt, ett fiskepass så sitter det. Nu trivs jag väldigt bra med den mittmonterade bromsen. Bara att sticka ner pekfingret och göra lite lätta justeringar under fighterna...

Kommentera

jag tyckte också att den var lite skum i början, hade en cd 6 först men nu tycker jag att det är den bekvämaste bromsen jag använt. Men som sagt det tar ett tag att vänja sig.

Kommentera

Ni har övertygat mig! Jag beställer i detta nu 700ul.

Kommentera

Ursprungligen postat av arwen
              Ni har övertygat mig! Jag beställer i detta nu 700ul.
              Testa att veva på en ABU sedan en Shimano, rädd att du köpte fel rulle...

Om ni har problem med bromsen finns det inget bättre än shimanos fightingdrag, den är helt överlägsen vis snabba ändringar...
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                Testa att veva på en ABU sedan en Shimano, rädd att du köpte fel rulle...

Om ni har problem med bromsen finns det inget bättre än shimanos fightingdrag, den är helt överlägsen vis snabba ändringar...
                Beror lite på när man vevar. Har en Suverän som är lite smårå när man "torrvevar" men kanon vid riktigt fiske då det är "spänn i linan". Har upplevt det omvända med Shimanos..annars har jag en egen rullserie som är överlägset allt!
                Senast ändrad av Hippo; 2005-11-25, 17:37.

Kommentera

Usch, att bara nämna att UBU-gör bra haspelrullar. Då kan man inte ha känt på nån bra annan modell. ABU:s haspelrullar borde bannlysas. Man undrar vad ni grabbar har för referenser till andra rullar. Vilken billig Daiwa eller Shimano är bättre än dessa UBU-hasplar. En 500 kronors Daiwa är bättre än alla Abus på en gång.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gunnar Jansson
                    Usch, att bara nämna att UBU-gör bra haspelrullar. Då kan man inte ha känt på nån bra annan modell. ABU:s haspelrullar borde bannlysas. Man undrar vad ni grabbar har för referenser till andra rullar. Vilken billig Daiwa eller Shimano är bättre än dessa UBU-hasplar. En 500 kronors Daiwa är bättre än alla Abus på en gång.
                    Säger du det! därför fiskar jag helst med en UBU Ambassadeur, en sådan för en tusing slår det mesta i haspelväg..

Kommentera

har du gunner jansson kännt på en 600 eller en 700? eller en suverän för den delen? om inte så ska man inte döma ut saker på förhand utan att ha testat dem. Om du har testat dem så är det vad du tycker jag är nöjd med mina rullar iaf, har aldrig krånglat för mig trots mycket fisk på dem.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                      3 svar
                      2 871 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Swangsta  
                      Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57