Kunnan jerk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kunnan jerk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kunnan jerk

Hejhej !

Jag var just hoss Berras och klämmde på några jerkspön. Jag kännde lite på Kunnan jerk 2 delat + tub och keps för 500kr. Jag behöver ett 2 delat spö pga att jag reser mkt med tåg och flygplan.
    Jag gillade spöet och undrar nu ifall nån av er har det ? Vad tycker ni om det ?

Skit fiske !
    Gös slår allt.

min kusin har ett som sitt första jerkspö å han är nöjd med det iaf, är rätt smidigt med 2delat..

Kommentera

Fick bytta mitt 4 gånger innan jag fick ett annat. Korken spricker vid kast ...(Buster Jerk 75g) Så jag skulle inte rekomendera det spöt, även om det e behändigt med 2 delat.....

KUNNAN=

Kommentera

Oj det låter inge bra Hände det samma sak alla fyra gånger att korken sprack ? Vart sprack det ?
        Hur är själva spöet bortsätt från korken ?
        Senast ändrad av gösfiskaren; 2005-11-27, 15:58.
        Gös slår allt.

Kommentera

ja, lika varje gång. Höll 2-3 kast innan det sprack, smällde till i korgen ungefär som om det va nån sorts späning som släppte.. Själva spöt var det inge fel på.. Dålig kork kvalitet bara, eller dåligt gjorda??

Kommentera

oj det låter inge bra Vad sa dom när du kom o bytte ? Har dom stött på det problemet innan ?
            Gös slår allt.

Kommentera

ja, de hade fler reklamationer..

Kommentera

Jag har bara erfarenhet av Kunnans Flugspö, som alltid har hållt mycket bra kvalitet , och vad det gäller kork handtag som spricker så köpte jag ett berkley spö som jag fick byta pga korken sprack.
                Tyvärr så tycker jag att det börjar slå igenom från alla spöleverantörer.
                Det verkar inte vara den kvaliten överlag som det var förr
                Tyvärr så känns det som att även dom lite dyrare spötillverkarna har börjat att snegla åt lågpris länder tex kina.
                Det känns inte som att man får bättre grejor för att man lägger ett högre pris,
                Välkänt märke sammankopplas oftast med höga priser men tyvärr inte alltid bättre kvalitet för det.
                Ja ja jag vet lite off topic men jag var lite grinig

Kommentera

Ursprungligen postat av Kunnan
                  Jag har bara erfarenhet av Kunnans Flugspö, som alltid har hållt mycket bra kvalitet , och vad det gäller kork handtag som spricker så köpte jag ett berkley spö som jag fick byta pga korken sprack.
                  Tyvärr så tycker jag att det börjar slå igenom från alla spöleverantörer.
                  Det verkar inte vara den kvaliten överlag som det var förr
                  Tyvärr så känns det som att även dom lite dyrare spötillverkarna har börjat att snegla åt lågpris länder tex kina.
                  Det känns inte som att man får bättre grejor för att man lägger ett högre pris,
                  Välkänt märke sammankopplas oftast med höga priser men tyvärr inte alltid bättre kvalitet för det.
                  Ja ja jag vet lite off topic men jag var lite grinig
                  Jo, men har man fått åka tillbaka till butiken för att bytta 4 spön, betalar man kanske ett par hundra till eller provar ett annat märke, istället för att få fisketuren förstört av ett jerkspö som inte håller kvalitet. Det kan man bli "grinig" på.

Kommentera

mitt kunnan jerk 2 delat har då funkat fint hela sommaren har väl använt det ca 2-4 ggr i veckan utan problem
                    10+ i all ära men inte går upp mot en riktig snipa

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                    3 svar
                    2 873 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Swangsta