Har jag blivit lurad??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Har jag blivit lurad???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av savbrink
    Den ser precis ut som en kopia jag köpte för 70kr... Alla luras mer eller mindre på tradera jag köpte för ett tag sen en rapla wobbler. Eller vad den kallades i tron om att jag köpt en äkta..

Håller med om att det är fel att säga att alla på Tradera luras mer eller mindre, har genomfört ett 40tal köp, har hittills aldrig känt mig lurad.

Det är väl bara att kontakta säljaren om man är lurad så för han stå för returfrakt på det man köpt, och att man får pengarna tillbaks.
    Senast ändrad av Guest; 2006-04-08, 19:12.

Kommentera

det är en kopia av BD från kinetic i spring storleken!!!
      Keep talking about me, You are just making me famous..
      MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
      www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av knota
        Håller med om att det är fel att säga att alla på Tradera luras mer eller mindre, har genomfört ett 40tal köp, har hittills aldrig känt mig lurad.

Det är väl bara att kontakta säljaren om man är lurad så för han stå för returfrakt på det man köpt, och att man får pengarna tillbaks.
        Hur många auktioner har du sett med missvisande information? Väldigt många säljer Biltema drag ifrån storpack, billiga rullar, osv. Visst det kanske inte går under lurendrejeri men det är ju inte sjysst att sälja billigt tjafs till överpris.

Sen så finns det många som sköter sig och säljer bra saker men det finns alldeles för mycket strunt också..

Kommentera

Ursprungligen postat av savbrink
          Hur många auktioner har du sett med missvisande information? Väldigt många säljer Biltema drag ifrån storpack, billiga rullar, osv. Visst det kanske inte går under lurendrejeri men det är ju inte sjysst att sälja billigt tjafs till överpris.

Sen så finns det många som sköter sig och säljer bra saker men det finns alldeles för mycket strunt också..
          Jovisst det finns en del som försöker, så att det var en som sålde grejor som med största sannolikhet var köpte på Lidl, ekolod&napplarm, priset på Tradera var nästan det dubbla mot Lidl!!.

Samtidigt kan man ju maila säljaren och fråga efter märke på det man köper, blir man lurad då så är det ju uppenbart att säljaren bluffar, så då kan man kontakta Tradera och påvisa detta.
          Senast ändrad av Guest; 2006-04-09, 18:25.

Kommentera

Vill fortfarande hävda att det är upp till budgivaren vad priset bör ligga på (genom budgivningen).
            Säljaren lägger till 99 % upp bild på det som auktioneras.
            Ser man Biltema´s vobbler är det väl bara låta bli att buda på dem.

Visst är det mycket skräp på Tradera men mkt fina prylar finns det också.Dessutom finns ett problem med budtrissning (bekant eller sambo till säljare).

Angående betena i tråden anser jag det vara rent lurendrejeri med beskrivningen Bull Dawg då det är en kopia.
            Jag hoppas han får pengarna tillbaks samt att han lägger in ett neutralt (pga återbetalning) eller negativt (pga lurenskojeri) omdöme.
            Dylikt ska fram, det gör Tradera till en bra sida då man ser säljares seriositet i omdömessystemet.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
            3 svar
            2 874 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Swangsta  
            Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57