Era tekniker på flytande wobbler - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Era tekniker på flytande wobbler

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Era tekniker på flytande wobbler

Hallå där. Alltså jag har typ bara fiskat gädda med jigg och sked tidigare, mest jigg med ganska bra framgångar. Men nu vill jag bredda mina kunskaper inom gäddfiske. Helt ärligt så har jag aldrig fått någon på wobbler tidigare. Kan bero på att jag inte fiskat mycket med det men har försökt säkert 60 olika tillfällen men inte haft turen med mig. Kanske har haft fel drag för det tillfället/vattnet, vad vet jag?

Igår köpte jag en flytande Zalt, papegoj färg. Jag testade den men jag vet som sagt inte vilka tekniker man ska använda sig av för vilka årstider. MEN, jag fick min första gädda på wobbler, 4.8kg

Jag stod bara på en brygga igår, och kastade in mot vassen. Jag såg till att jag kunde se den flyta innan jag började veva. Sedan vevade jag 4-5 varv och stannade sedan, tills jag såg den komma upp på ytan igen. Och så gjorde jag varje kast mer eller mindre. Kan tillägga att gäddan högg vid ytan när jag lät den flyta upp.

Men jag har som sagt inga erfarenheter/tekniker inom wobblerfiske så jag hoppades att ni kunde dela med er lite av era tekniker, främst på hösten men gärna på våren också om det är en annorlunda teknik. På sommaren fiskar jag inte gädda.

Finns ju en del olika metoder o en del olika wobbler som flytande,svävande o sjunkande. Men med flytande wobbler bruka ja veva in i olika tempo o göra spinnstopp,men bruka inte låta wobblern flyta enda upp till ytan. Med svävande så gör ja typ likadant fast där kan man göra längre spinnstopp. Med sjunkande så räkna ja hur djupt den sjunker sen veva ja mest i olika tempo när ja nått rätt djup.

Jag ogillar wobbler som flyter upp som korkar på ytan. Men de kan man fixka med o byta ringar o krokar. Svävande lr långsamt stigande wobbler tycker ja funka bäst.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
    3 svar
    2 855 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Swangsta  
    Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57