Utrustning till laxfiske i Ätran - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Utrustning till laxfiske i Ätran

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
    Risken för att jag köper ett tvåhands flugfiskeset är obefintlig. Jag är metare i första hand och spinnfiskare i andra hand. Det känns inte rätt för mig att köpa flugfiskeutrustning och bli utskrattad av proffsen.

Först och främst vill jag fiska med det jag har och i så fall komplettera med beten.
    varför metar du inte med räka från bryggan då?

Kommentera

Lite off-topic men någon kanske kan svara ändå. Hur är fisket efter andra fiskarter i Ätran?

Kommentera

Ursprungligen postat av crowax Visa inlägg
        Lite off-topic men någon kanske kan svara ändå. Hur är fisket efter andra fiskarter i Ätran?
        hyffsat med abborre vad jag hört nedanför tullbron, mellan e6-bron och vessigebro ska det vara bra gäddfiske
        Längre upp i ätraforsdammen finns gädda, gös och abborre.

Vitfisk har jag ej så stor koll på, men tror jag fått färna eller id på bottenmete vid söderbron, i ganska bra storlek också.

Kommentera

Ursprungligen postat av finafirren Visa inlägg
          varför metar du inte med räka från bryggan då?
          Hämtat ur fiskereglerna (jag älskar logiken):
          "Endast fiske med spinn – eller flugspö tillåts. I Ätran är det tradition att kunna få fiska med räka."

Visst känns del lockande men just spinnfisket i Ätran lockar mer.
          sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
            hyffsat med abborre vad jag hört nedanför tullbron, mellan e6-bron och vessigebro ska det vara bra gäddfiske
            Längre upp i ätraforsdammen finns gädda, gös och abborre.

Vitfisk har jag ej så stor koll på, men tror jag fått färna eller id på bottenmete vid söderbron, i ganska bra storlek också.
            Tack! Har landställe inte så långt därifrån så lite lockande att ta en sväng förbi.

Kommentera

Det blir till att ta med lite gäddprylar om laxen gör sig omöjlig.
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                Det blir till att ta med lite gäddprylar om laxen gör sig omöjlig.
                När ska du åka upp?
                ska man fiska gädda i ån krävs nästan båt. har inte hört talas om att någon finare gädda har fångats på laxfisket, men har sett massa rapporter på gädda fångats inåt landet. sålde även en båt i somras och han har tagit mycket fin lax och öring från den, någonstans runt vessigebro. fiskekort kostar 50kr/dag där.
                Jag har tagit abborre på 1,2kg och gädda runt 105cm i en av dammarna, helt klart intressanta vatten.

Vill du köra gösmete så finns det några ställen som är populära runt dammarna. inget fiskekort krävs.

man längtar tills man kan komma ut med båten igen nu när man snackar om fisket, flötestrolling i Ätran och vertikalfiske i ätraforsdammen ska nötas.

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
                  När ska du åka upp?
                  ska man fiska gädda i ån krävs nästan båt. har inte hört talas om att någon finare gädda har fångats på laxfisket, men har sett massa rapporter på gädda fångats inåt landet. sålde även en båt i somras och han har tagit mycket fin lax och öring från den, någonstans runt vessigebro. fiskekort kostar 50kr/dag där.
                  Jag har tagit abborre på 1,2kg och gädda runt 105cm i en av dammarna, helt klart intressanta vatten.

Vill du köra gösmete så finns det några ställen som är populära runt dammarna. inget fiskekort krävs.

man längtar tills man kan komma ut med båten igen nu när man snackar om fisket, flötestrolling i Ätran och vertikalfiske i ätraforsdammen ska nötas.
                  Vilken damm har du tagit abborre på 1.2kg, Ätraforsdammen? Hur är det med fiskekort där? Kanske ska ta en sväng med kajaken dit i sommar då.

Kommentera

Ursprungligen postat av crowax Visa inlägg
                    Vilken damm har du tagit abborre på 1.2kg, Ätraforsdammen? Hur är det med fiskekort där? Kanske ska ta en sväng med kajaken dit i sommar då.
                    ätrqforsdamme ja, tror inte det är fiskekort, aldrig varit iallafall.

Kommentera

Ok, tack! Hänvisar till dig om jag åker fast. Kanske ses på sjön i sommar då.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      4 201 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B