Jonny Vobbler? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jonny Vobbler?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
    Kanske är bättre med 1st som håller än 3st som är skit? Så går min tankegång.
    /Apa
    Det är det absolut. Men eftersom jag redan har ett gäng så. Blir det flera skit + en i trä = dyrt.

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
      Kanske är bättre med 1st som håller än 3st som är skit? Så går min tankegång.
      /Apa
      Jag köpte 3st i plast. Önskar att det blivit en i trä ist. Men jag gillar gången och gäddorna gör också det.

      Kommentera


      • #23
        Nu har jag ingen i plast men vad jag har hört så har de - de i plast alltså - någon bättre gång i långsamt tempo dvs de behöver inte lika mycket fart. Så länge skeden sitter kvar alltså.

        Kommentera


        • #24
          Jag har 4st plastjonnys & allihop har levererat gäddor, & allihop har färg samt sked kvar.
          Det finns måndags-x av allt. Thats it.
          Har faktiskt precis beställt en till dessutom.
          Bara ett kast till..

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av Sikkfisk Visa inlägg
            Jag har 4st plastjonnys & allihop har levererat gäddor, & allihop har färg samt sked kvar.
            Det finns måndags-x av allt. Thats it.
            Har faktiskt precis beställt en till dessutom.
            Fick svar av cwc igår att dom hade en hel batch där skeden var felmonterad. Skulle få nya.

            Kommentera


            • #26
              Bara jag som inte får någon fisk på dom? Fiskar dom bra med någon typ av vikning, går så grunt annars?

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
                Bara jag som inte får någon fisk på dom? Fiskar dom bra med någon typ av vikning, går så grunt annars?
                Jag brukar köra dom som dom är, fått bra med gös och gädda vid spinnfiske. Lite sämre på trolling men ändå ett gäng. Byter krok och sen har jag bara kört. Fiskar mest pelagiskt kring djupkanter och grynnor. 6-9m djup, tycker att dom funkar bra till det.

                Kommentera


                • #28
                  Får ge dom mer tid i vattnet helt enkelt

                  Kommentera


                  • #29
                    Älskar jonny vobbler! Har ett helt stim av dom i beteslådan. Drog en 9kg 108 cm i våras vilken är min största på jonny. Gången är enligt mig perfekt, vevar man långsamt tappar den gången och bara rycker fram, sjukt dödligt. Så jag fick alla mina 100+ fiskar under våren. Sen fiska jag den förra hösten i Blekinge skärgård. Där skörda den på dom stora grunda områdena. Riktigt bra bete när man driver snabbt. Just där kunde man veva på ordentligt och göra lite spinnstopp så smällde det. (Upplevs egna färg, motoroil hot tail var betet som gällde)

                    Har bara plastversionerna. Gjort några försök att få tag i träversionen utan någon framgång. Så om någon vill sälja så hör av er.

                    Tillsist vill jag rekommendera att ni läser artikeln där man får hela historien om hur jonny vobbler gick från idé till faktiskt bete. Riktigt fin historie och man inser att det ligger en hel del arbete bakom det tillsynes anspråkslösa bete
                    Issuu is a digital publishing platform that makes it simple to publish magazines, catalogs, newspapers, books, and more online. Easily share your publications and get them in front of Issuu’s millions of monthly readers. Title: +MagazineFishEco #4 2018, Author: +MagazineFishEco, Name: fisheco_4_2018, Length: undefined pages, Page: 42, Published: 2018-11-02

                    Kommentera


                    • #30
                      Jag köpte ett exemplar av Jonny Vobbler och tyckte att den hade för klen gång vid normal invevning, så jag fasade av skeden kraftigt på baksidan längs hela kanten med kniv, fil och slutligen sandpapper. Har tidigare märkt att det kan räcka för att få märkbart mer liv i en wobbler, genom det minskade vattenmotståndet för sidledes rörelse, särskilt om skeden är tjock och liten i förhållande till wobblerns storlek. Gäddan bryr sig nog inte lika mycket och en stel, pinnig gång är nog också ibland det bästa, som pengtingfish antyder i sitt inlägg, men jag klarar inte fiska koncentrerat med beten jag själv inte riktigt tror på. Det lär de flesta känna igen sig på. Jag bytte även den bakre kroken mot en något mindre, samt satte en mindre fjäderring bak. Nu rör den sig lättare vid låg fart och har en aning vidare rörelse. Gillar betet, för det är kompakt och flyger långt i förhållande till storleken och går grundare än de flesta wobbler. Jag kör med spinnrulle och har inte haft problem med att den hakar upp sig under kast.Väntar bara på att fånga något stort på den...

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 206 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 241 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 537 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      55 svar
                      12 652 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      715 svar
                      60 678 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Arbetar...
                      X