Huggkrok - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Huggkrok

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av oringen
    Nej men alvarligt så tror jag inte det är bra. Hört något om att tungan växt utt eller fast i "hålet" många avände ju krok för tio år sedan och att dom fått upp fisk som varit uppe tidigare då deta upptäkts.

de är sant jag fick en sån gädda två dagar på rad på samma ställe på samma bete
    Keep talking about me, You are just making me famous..
    MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av -GäddUngeN-
      de är sant jag fick en sån gädda två dagar på rad på samma ställe på samma bete
      vadå, som fått tungan fastväxt i ett hål???

Kommentera

när man tar dem med huggkrok blir de hål i käken och där i kan tungan växa fast.
        www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

spelar väll ingen roll om man tar den försiktigt bli ju endå ett hål i käken!!!!

stanna hemma ska man inte göra bara för man inte tar gälgreppet

Jo det är 110% sant men jag tror att det läcker fort om det bara är ett litet sår. Men ändå kan dem sakada käkarna därför uppskattar jag varken egentligen huggkrok/lippgripp...

Kommentera

vi andvände huggkrok när alla andra gjorde de.alltså för länge sen.

var har återfångat flera gäddor med mycket äkliga hål i käkarna!
            www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Jag brukar ta med en karphåv... Föredrar dock gälgreppet! På dom små gäddorna är det besvärligt med gälgreppet! Dom kan ju sprattla och klarar nästan göra volter
              Lite lättare när gäddan är 3kg+

Var med om att sätta en trekrok i fingret när jag var typ 12 år... och det vill jag VERLIGEN inte göra om. Drog allt vad jag kunde för att få ur kroken, men det gick inte... jag såg spetsen vid nageln på pekfingret... och jag försökte trycka igenom, men det gick inte... det var sån jävla smärta!
              Så det blev att åka till sjukhuset... sitta med en röd-vit Hi-Lo i fingret.... väntetid 5 timmar... (tror ni det var infekterat då eller!)... sedan tryckte dom in en spruta i samma finger... Det sprutade mer tårar ur ögonen än bedövningsmedel från sprutan kan jag lova... sedan kändes det inte speciellt mycket när dom skar upp fingret.

Efter en sån händelse så blir man lite mer försiktig... Speciellt när man ska ta gälgreppet och inte ser krokarna... Funderar på att vika in alla hullingar.. för det gör ju inte speciellt ont att få kroken i fingret.... problemet är när man ska få ut den.

Förstår verkligen dom som inte vill börja med gälgreppet! Men när man lärt sig gälgreppet så är det grymt bra... men chansen att få en krok i fingret finns alltid där

Kommentera

vi andvände huggkrok när alla andra gjorde de.alltså för länge sen.

var har återfångat flera gäddor med mycket äkliga hål i käkarna!
                Japp jag har också fångat en del med avsliten käke. Ush !!!

Kommentera

Ingen som nämnt nackgrepp ser jag. Funkar ju jättebra så länge man har skapliga händer. När gäddan blir för stor för nackgrepp så rekomenderar jag åter igen håv. Så stora gäddor dräller det oftast inte av och lite trassel med krok i håven nån gång då och då är lätt fixat. Gälgreppet är jättebra men en håv är skönt om krokarna sitter farligt till och gäddan är stor. Trasslar hellre ut en krok i håven några minuter än att avbryta fisketuren med en krok i handen.

Naturligtvis lossar man och släpper gäddan innan man trasslar ut krokarna ur håvnätet!

Kommentera

Ursprungligen postat av Golden
                    Jag brukar ta med en karphåv... Föredrar dock gälgreppet! På dom små gäddorna är det besvärligt med gälgreppet! Dom kan ju sprattla och klarar nästan göra volter
                    Lite lättare när gäddan är 3kg+

"Små"fisk är det ju bara att kroka av i vattnet, slipper man bry sig om grepp
                    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Norden
                      Ingen som nämnt nackgrepp ser jag. Funkar ju jättebra så länge man har skapliga händer. När gäddan blir för stor för nackgrepp så rekomenderar jag åter igen håv. Så stora gäddor dräller det oftast inte av och lite trassel med krok i håven nån gång då och då är lätt fixat. Gälgreppet är jättebra men en håv är skönt om krokarna sitter farligt till och gäddan är stor. Trasslar hellre ut en krok i håven några minuter än att avbryta fisketuren med en krok i handen.

Naturligtvis lossar man och släpper gäddan innan man trasslar ut krokarna ur håvnätet!
                      Nackgreppet smeker om man av ngn anledning måste plocka upp "mindre"(jag har inga bamsehander) fisk för avkrokning. Händer ju ibland att även dom skall plocka betet på ett underligt sätt så det inte kan krokas av i Vattnet
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bongoloid, 2007-05-31, 20:16
                      51 svar
                      6 339 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg MathiasJK