Lamiglass Heavy 7,6" eller 7" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lamiglass Heavy 7,6" eller 7"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lamiglass Heavy 7,6" eller 7"

Tjenare! Jag tänkte höra om någon har provat någon av Lamiglas 7,6" upptill 225gr eller Lamiglas 7" upptill 180gr eller 7" upptill 90gr. Vilket spö är att rekomendera för fiske med BD Reg, Bucher depthraider, invader samt stora sjunk zalten.

Det som jag är rädd för med dem största är att de blir alldeles för styva.

jag hade inte tagit någon av dem! Jag hade satsat på ett st. croix istället! dom har en tvådelat 7,6 fotare med kastvikt upp till 150g. dessutom billigare än lamiglass! men annars hade jag tagit mellanmodellen med kastvikt upp till 180g!

Puss
    SKÅNELAINEN SINAPPI

Kommentera

Skulla ta 7,6 for att rora en BD i gaddans kaft behover man otrolig mengd av styrkka. Och en 7,6 kastar lattare. ST.Croix ar ockso bra men lite tyngre och inte ika snabba de kans ganska svampiga till sin kastvikt.

BtW. Var har du hittat ett St.Croix 7,6 2-delat?? Har bara satt 7h och mh 2-delade.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jompe
        Tjenare! Jag tänkte höra om någon har provat någon av Lamiglas 7,6" upptill 225gr eller Lamiglas 7" upptill 180gr eller 7" upptill 90gr. Vilket spö är att rekomendera för fiske med BD Reg, Bucher depthraider, invader samt stora sjunk zalten.

Det som jag är rädd för med dem största är att de blir alldeles för styva.
        Jag har alla tre spöna,och det är det grymaste i spö väg jag har haft(har både ägt stcroix,loomis och fig-rig)sjufotarna kör jag mest till jerk och 7´6 till resten.lätta och starka spön som kastar långt utan att man behöver ta i,vilket kroppen är glad för efter tre dagars Mag.Dawg dängande.
        Kjelle Lundberg

Gädda allt annat är agn!

We're born alone, we live alone, we die alone. Only through our love and friendship can we create the illusion for the moment that we're not alone.
        Orson Welles

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
        25 svar
        3 325 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Chrispenborn