Go Ambassadeur!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Go Ambassadeur!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tycker bara att dom blir sämmre och sämmre. Ett tag höll min c3as vev på att snurra baklänges hela tiden när jag kasstade ut, samma rulle har även krånglat på lite andra sätt också...
    Lyckades bryta rullfästet på min eon exl och eftersom dom inte visste vad det var för en rulle(?!?) fick jag välja en annan då de inte kunnde fåtag på reservdelar. Givetvis hade dom ingen lågprofilare och erbjuda så fick bli en record som iof känns riktigt schyst även fast veven glappar...
    Självklart fick jag betala frakten och mellanskillnaden mellan rullarna själv.
    Så var det med den "jätta bra" servicen man hört talas om.
    varför nappar det aldrig?

Kommentera

Min första multirulle var en Record 1300. Min första Ambassadeur var en 2000. Den modellen saknade frikoppling av spolen, så veven snurrade med precis som på 1300. Men nästa Ambassadeur var äkta vara! En gammal erfaren rulle utan rullfotsnummer. Nästa rulle blev en 5600AL med tumtanget och kupad gavel. Senare kom en Syncro 6500C. Den är fortfarande i bruk när det är tunga beten på gång. På lättspinnspöet sitter en Mörrum SX 1601C och till de medeltunga betena har jag en 5000 Classic som drevats ner. Nästa åtgärd när det gäller pimpningen där handlar om hotta prylar från UT.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Jag har enbart Ambassadeurer, men det kan väl knappast komma som en överraskning. Har haft väldigt många modeller genom åren men sålt av det mesta också. Idag har jag bara 7 kompletta rullar men en hel del reservdelar.
        Anser att 70-talsdesignen är den absolut vackraste. Det tillsammans med lite moderniteter som UltraCast Design och IAR gör en rulle fulländad i mitt tycke. En annan favorit är SX IVCB som är riktigt snygg och med en underbar centrifugalbromslösning.
        Bifogade filer

Kommentera

Jag har inget annat än Ambassadeurer heller, och jag håller med FRB om att 70talarens gaveldesign är den snyggaste. Det är kanske lite fantasilöst men svarta 70tals gavlar och kromat stativ är min absoluta favorit. Jag byggde om en Rocket så den ser ut precis som en 6000C från 1973 och använder den för tungt gäddfiske, jag har märkligt nog ingen bild på den.
          www.utreel.com

Kommentera

Mina favoriter är mina tre Heritage, en i varje storlek, samt självklart min gula 2500C som jag hittade på Team Sportia i somras!
            Bifogade filer

Kommentera

Ursprungligen postat av ob Visa inlägg
              Mina favoriter är mina tre Heritage, en i varje storlek, samt självklart min gula 2500C som jag hittade på Team Sportia i somras!
              Mmmmm Heritagen är fin kanonrulle dessutom
              Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Ambassadeur är bra rullar men att påstå att dom är dom bästa rullarna är att ta i. Shimano Callcutta TE/DC och Daiwa millionere är rullar som inte ambassadeur ens kan konkurera med trots att dom gjort några tappra försök med rullar såsom mörrum med flera. Men jag kan vara berred att hålla med att dom kanske gör dom bästa multirullarna i prisklassen 1000-1500:- men när det gäller dom bättre rullarna tycker jag att dom lika gärna kan lägga ner för shimano/daiwa spelar i en helt egen division när det gäller värstingrullar.

Kommentera

Mums!

//Stefan
                  Bifogade filer
                  Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

har en 6500 rocket och en 6500 c4 och en 5601 JB ska beställa en 5600EXT kan inte säga annat än att man är väldigt nöjd med rullarna, har dock inga andra märken att jämnföra med men

Kommentera

Ambassadeur suger...

...iallafall under ett antal år. Köpte min första, en 6600C när jag var 15 år (livstids garanti), den håller än, köpte sen en 6500 Rocket, den har jag tvingats byta en hel gavel pga glapp, kullager 2 ggr, bromsbrickor plus en liten "vipparn" i mässing! på = skitå ingen kvalite´! Nu har de ju börjat ge 10 års garanti å jag hoppas att min C3 6500 ska hålla bättre än Rocketen. Har även en Calcutta 400 som jag tror kan bli en vän för livet?...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bongoloid, 2007-05-31, 20:16
                      51 svar
                      6 326 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg MathiasJK  
                      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08