Tack för alla svar grabbar! Nån som har några tips om sidor där man kan hitta dessa krokar till vettiga priser? Vad är det för original krokar på Buster Jerk, märke o storlek? Lutar åt Eagle Claw krokar..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Krok på jerkbait
Collapse
X
-
-
Orginal på buster är 2/0 VMC. Finnas att köpa hos de flesta butiker, finns upp till 5/0. Jag föredrar gamma, eagelclaw och vmc. Owner har jag tyvärr väldigt dåliga erfarenheter av, många tappade fina fiskar. Förutom owners grova svarta i st. 2/0 avänder jag till mina Jerko´s och där krokar de kalas bra.
Kommentera
-
Köper krokar som jag hittar med bra pris och bra kvalité, oftast tycker jag det är skitsamma vad fan du har för krok på för huvudsaken är att kroken är sylvass och det är därför jag jämt har diamantslipar med mig ut. Så fort man fastnar i sten eller liknande så förlorar kroken sin skärpa och om man har tiden så ska man slipa direkt när detta händer, en krok som inte hugger tag i nageln när du vinklar den och drar emot är inte tillräckligt vass och detta kan man förlora en hel del fisk på. Jag brukar oftast inte slipa efter varje stenhugg men när det börjar bli för dåligt hugg i dem så är det dags att ta fram slipen. Men jag letar oftast efter krokar som inte är antirost på, de är billiga så att man kan byta ofta och de är otroligt mycket lättare att slipa fram en bra skärpa på.
Kortfattat enligt mig: Diamantslip > Fabrikat på krok
Kommentera
-
Jag vet inte om båda dessa har webshop, och jag orkar fasike ubnteb kolla just nu... men när jag var i usa var http://www.cabelas.com apbilligt!!! typ 2-3 dollar för en rappala wobbler... minns även att dem hade skitbilliga ownre krokar som jag köpte upp ett lager av.. dock mest för havsöring.
sedan har du http://www.basspro.com/ som säkert har något, vad vet jag.#Fiskesnack @ Quakenet
Kommentera
-
Ursprungligen postat av The_Jerkman Visa inläggLundgrens äger när det gäller krok! Så är det bara! De har Eagle Claw 374M i 2/0, 3/0, 4/0 samt 5/0 för en femma styck!
EC-krokar är bra mycke bättre än den dyrare Owner kroken, visserligen är det min personliga åsikt men det finns allt folk där ute som håller med mig
Om man då vill beställa Eagle Claw kroken från lundgrens, vilken är då lämplig storlek till buster jerk?
Tack för tips.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Patolo Visa inläggVet att det var längesen det skrevs här, men jag chansar på svar ändå.
Om man då vill beställa Eagle Claw kroken från lundgrens, vilken är då lämplig storlek till buster jerk?
Tack för tips.
Men köp VMC 8650 istället (2/0) bättre krok hittar du inte
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg2/0 eller 3/0
Men köp VMC 8650 istället (2/0) bättre krok hittar du inte
Tyckte det lät bra med Eagle Claw när spetsarna går aningen innåt, men jag vet inte hur stor betydelse det egentligen har.
Jag är dålig på det här med krokar, är 3/0 större än 2/0?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-04-23, 19:56 -
-
Svar till Håller Ambassadeur 2500c för jerk <100g?av SwangstaGammal tråd men jag har gjort något liknande (tror jag) i försöket att göra om min 2500C till en havsöringsrulle....5 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-03-23, 16:06 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
4 210 visningar
1 gilla