Ska köpa jerkbait set - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ska köpa jerkbait set

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ska köpa jerkbait set

Tjena alla fisketokar!
    Som ung grabb var jag en riktig storfiskare som plockade aborrar och en och annan gädda, men på senare år har jag tyvärr inte haft tid för detta. På sistone har jag pluggat på Chalmers i Göteborg men nu under sommaren har jag äntligen haft tid över att ta upp min gamla hobby. Jag var bl a med en kompis när han fiskade med sitt jerkbait set ett par gånger. Det såg jävligt kul ut och efter att ha testat själv och funderat lite så har jag bestämt mig för att investera i ett sånt här jerkbait kit och lägga någon dag eller två i vecka på fiske. Jag har spanat en del i detta forum och ivrigt tittat på trummans jerkfilmer och massor med andra jerk-filmer på nätet för att få en bättre uppfattning om vad som gäller, men innan jag köper något så har jag några frågor.

Har någon tips på bra rulle+spö som kostar mellan 1500-2000 ungefär? Är ABUs ambassadör rullar sjyssta?

Finns det några bra fiskesjöar på cykelavstånd från Chalmers där det är bra med gäddfångst från land?

Tack för era svar!

Carlsberg

Kolla in attitudebaits.com. De har jäkligt schyssta grejer till helt ok priser. De har ett rätt bra utbud av Ambassadeurer som passar till jerk. T.ex. har de Amba 5601 JB för 1199 vilket är ett jävligt bra pris för en grym jerkrulle. Spön finns det många olika som många tycker väldigt olika om. Jag kör ett BFT Buster stiff och är väldigt nöjd med det. Det är dessutom ett rätt billigt spö. Annars är det många som skriver mycket positivt om t.ex. Sjöbjörnen, Savage gears jerkspön och Fig Rig men det sistnämnda är onekligen en ordentlig budgetspräckare i ditt fall.

Kommentera

En ambassadeur 550x c3 eller JB från attitudebaits samt ett buster stiff kvalificerar in runt de pengarna. Sen TUF-Line är en riktigt bra lina. Då landar du runt 2 lappar jämnt. Sen tillkommer beten, tafsar så 2500kr får du nog räkna med. Finns även färdiga set på bla www.lundgrensfiske.com
      Fish On!

Kommentera

Tack för svaren.

Är BFT Buster stiff spöet tvådelat eller en del? Vad är det för lina som ingår i Buster Stiff 1 settet på attitude.com? Jag mailade och fråga men e så jäkla otålig alltså =)

Kommentera

Det är en del, jag skulle tippa på att det är TUF-Line, Power Pro eller dyl. Helt klart ett alternativ att satsa på. Då får du ett bete till att börja med och kan komplettera på en gång med ytterligare Belly Buster, Slider eller dyl som är bra nybörjarbeten.
          Fish On!

Kommentera

Akta dig från setten från fishit!
            Mer spöböjj åt folket

Kommentera

Är på g att inhandla ett jerkbaitset även jag. Fastnade för buster seten på attitudebaits. Ngn som vet skillnaden på rullarna? (Ambassadeur 5601 Tournament Grade och Shimano Corvallius 401) Tacksam för svar och ev. andra tips

Kommentera

Någon utav dessa två är mitt tips.

Bra... http://www.fiskarnas.se/fiskarnas/Pr...SectionId=2765

Bättre... http://www.fiskarnas.se/fiskarnas/Pr...SectionId=2765

Kommentera

Ursprungligen postat av Becken Visa inlägg
                  Är på g att inhandla ett jerkbaitset även jag. Fastnade för buster seten på attitudebaits. Ngn som vet skillnaden på rullarna? (Ambassadeur 5601 Tournament Grade och Shimano Corvallius 401) Tacksam för svar och ev. andra tips
                  Håll ¨dig borta från Corvalliusen. Jag gillar inte den rullen.. Jag skulle satsa på ambassadeuren istället

Kommentera

varför är corvalliusen dålig? bara undrar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                    3 svar
                    2 868 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Swangsta  
                    Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57