Testat "nyaste" Zalt ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Testat "nyaste" Zalt ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
    Spela roll om de släpper lite färg ,bättre att de simmar som de gamla !
    ..som det var ett tag höll ju varje betet för typ 1gädda, lite småjibbigt att kassera 20beten på Lördagen och sedan hinna få dom omlackade till Söndagspasset.
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
      ..som det var ett tag höll ju varje betet för typ 1gädda, lite småjibbigt att kassera 20beten på Lördagen och sedan hinna få dom omlackade till Söndagspasset.
      De nappar även utan färg....
      Vissa färger släppte väldigt lätt vissa inte.
      Fiskar heldre med ett bete som simmar bra och halvkass färg på en ett bete som simmar dåligt men med bra färg .(simmar bra för mig)
      Keep talking about me, You are just making me famous..
      MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
      www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

De nappar även utan färg....
        Vissa färger släppte väldigt lätt vissa inte.
        Fiskar heldre med ett bete som simmar bra och halvkass färg på en ett bete som simmar dåligt men med bra färg .(simmar bra för mig)
        Ja, fiska med ett transparent plastbete är precis vad man vill... Snacka om superfärg för det pelagiska fisket, ett riktigt sökarbete.

Jag fattar vad du menar, men att kombinera dessa två kan inte vara speciellt svårt, det klarar ju tom jag och min polare i garaget med 0erfarenhet.
        sigpic

Kommentera

Fiskar heldre med ett bete som simmar bra och halvkass färg på en ett bete som simmar dåligt men med bra färg

Håller med dig Jimmiee, men jag tror hans poäng var att betena höll kass kvalla, oavsett om du klarar dig utan färg eller inte ...
          [FONT="Fixedsys"][/FONT]

Kommentera

Jag förstår dig med men de var inte de jag var ute efter.
            Jag ville bara poängtera att gången tycker jag är viktigast och att man tror på hur de simmar.
            Jag fiskar inte med nya zalt bara för att de inte tilltalar mig,kan inte fiska med beten jag inte har förtroende för.
            Keep talking about me, You are just making me famous..
            MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
            www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
              Det gør man i bilen på morgonen på væg till fisket.. En kør, den andre sitter i baksætet med biltema sprayburkar. Sen hængs dom i backspegeln, fullt værme blås på framrutan, så ær dom torra på ngra minuter..

Så skall man fiska med ett 10' Tempest som ær nerkapat till 9', med flera av spøringarna utbytta efter skador. "Replacements" skall vara icke orginal och vara "temprært" ditsatta med eltejp, så dom vrider sig vid mothugg och drillning.

Sen så skall man sjælvklart ha en sur gammal Evinrude 2takt från 70talet som inte startar med en gång på morgonen, utan att man måste ha ur tændstiften ett antal gånger.. Med føljd att utrustningen kladdas ner med olja, fett och bensin.. Men eftersom gæddorna fræmst jagar med synen spelar det liten roll..
              .. så længe den gamla tuggade Zalten ær i vattnet så stor del av fisketiden som møjligt..

"Adexa attityd" tror jag vi kallade det..
              Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
                Det gør man i bilen på morgonen på væg till fisket.. En kør, den andre sitter i baksætet med biltema sprayburkar. Sen hængs dom i backspegeln, fullt værme blås på framrutan, så ær dom torra på ngra minuter..

Så skall man fiska med ett 10' Tempest som ær nerkapat till 9', med flera av spøringarna utbytta efter skador. "Replacements" skall vara icke orginal och vara "temprært" ditsatta med eltejp, så dom vrider sig vid mothugg och drillning.

Sen så skall man sjælvklart ha en sur gammal Evinrude 2takt från 70talet som inte startar med en gång på morgonen, utan att man måste ha ur tændstiften ett antal gånger.. Med føljd att utrustningen kladdas ner med olja, fett och bensin.. Men eftersom gæddorna fræmst jagar med synen spelar det liten roll..
                .. så længe den gamla tuggade Zalten ær i vattnet så stor del av fisketiden som møjligt..

"Adexa attityd" tror jag vi kallade det..
                G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Köpte 5 eller 6 st storlek 19 för 4 veckor sedan på sportfiskeboden. 4 st är spruckna nu.Men dom går väldigt fint i vattnet tills dom blir fulla med vatten.Dyrt men kul för man får mycket fisk på dom

Kommentera

I norrköpings fiskebutik finns det gott om de "gammla" zalten. Han har tydligen hittat ett parti och säljer ut dem för endast 50 kr....

Kommentera

Ursprungligen postat av kanon Visa inlägg
                      Köpte 5 eller 6 st storlek 19 för 4 veckor sedan på sportfiskeboden. 4 st är spruckna nu.Men dom går väldigt fint i vattnet tills dom blir fulla med vatten.Dyrt men kul för man får mycket fisk på dom
                      Jag snackade lite med Peter på Zalt idag och han är mycket tacksam om ni kan rapportera in de problem som ni stöter med deras produkter. Glöm inte att få med så mycket detaljer som möjligt som betesmodell, storlek, färg osv. Utan information & detaljer blir det väldigt svårt att följa upp tyvärr. Han kände inte till några stora problem med dagens betesmodeller om jag förstog honom rätt.
                      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                      Fiskesnacks regler hittar ni Här
                      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                      3 svar
                      2 868 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Swangsta  
                      Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57