Ursprungligen postat av Jimmiee
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Testat "nyaste" Zalt ?
Collapse
X
-
De nappar även utan färg....Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg..som det var ett tag höll ju varje betet för typ 1gädda, lite småjibbigt att kassera 20beten på Lördagen och sedan hinna få dom omlackade till Söndagspasset.
Vissa färger släppte väldigt lätt vissa inte.
Fiskar heldre med ett bete som simmar bra och halvkass färg på en ett bete som simmar dåligt men med bra färg .(simmar bra för mig)Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Ja, fiska med ett transparent plastbete är precis vad man vill... Snacka om superfärg för det pelagiska fisket, ett riktigt sökarbete.Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inläggDe nappar även utan färg....
Vissa färger släppte väldigt lätt vissa inte.
Fiskar heldre med ett bete som simmar bra och halvkass färg på en ett bete som simmar dåligt men med bra färg .(simmar bra för mig)
Jag fattar vad du menar, men att kombinera dessa två kan inte vara speciellt svårt, det klarar ju tom jag och min polare i garaget med 0erfarenhet.sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inläggFiskar heldre med ett bete som simmar bra och halvkass färg på en ett bete som simmar dåligt men med bra färg
Håller med dig Jimmiee, men jag tror hans poäng var att betena höll kass kvalla, oavsett om du klarar dig utan färg eller inte ...
[FONT="Fixedsys"][/FONT]
Kommentera
-
Jag förstår dig med men de var inte de jag var ute efter.
Jag ville bara poängtera att gången tycker jag är viktigast och att man tror på hur de simmar.
Jag fiskar inte med nya zalt bara för att de inte tilltalar mig,kan inte fiska med beten jag inte har förtroende för.Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Det gør man i bilen på morgonen på væg till fisket.. En kør, den andre sitter i baksætet med biltema sprayburkar. Sen hængs dom i backspegeln, fullt værme blås på framrutan, så ær dom torra på ngra minuter..Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg..som det var ett tag höll ju varje betet för typ 1gädda, lite småjibbigt att kassera 20beten på Lördagen och sedan hinna få dom omlackade till Söndagspasset.
Så skall man fiska med ett 10' Tempest som ær nerkapat till 9', med flera av spøringarna utbytta efter skador. "Replacements" skall vara icke orginal och vara "temprært" ditsatta med eltejp, så dom vrider sig vid mothugg och drillning.
Sen så skall man sjælvklart ha en sur gammal Evinrude 2takt från 70talet som inte startar med en gång på morgonen, utan att man måste ha ur tændstiften ett antal gånger.. Med føljd att utrustningen kladdas ner med olja, fett och bensin.. Men eftersom gæddorna fræmst jagar med synen spelar det liten roll..
.. så længe den gamla tuggade Zalten ær i vattnet så stor del av fisketiden som møjligt..
"Adexa attityd" tror jag vi kallade det..Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av DavidL Visa inläggDet gør man i bilen på morgonen på væg till fisket.. En kør, den andre sitter i baksætet med biltema sprayburkar. Sen hængs dom i backspegeln, fullt værme blås på framrutan, så ær dom torra på ngra minuter..
Så skall man fiska med ett 10' Tempest som ær nerkapat till 9', med flera av spøringarna utbytta efter skador. "Replacements" skall vara icke orginal och vara "temprært" ditsatta med eltejp, så dom vrider sig vid mothugg och drillning.
Sen så skall man sjælvklart ha en sur gammal Evinrude 2takt från 70talet som inte startar med en gång på morgonen, utan att man måste ha ur tændstiften ett antal gånger.. Med føljd att utrustningen kladdas ner med olja, fett och bensin.. Men eftersom gæddorna fræmst jagar med synen spelar det liten roll..
.. så længe den gamla tuggade Zalten ær i vattnet så stor del av fisketiden som møjligt..
"Adexa attityd" tror jag vi kallade det..

G.Loomis - Fear No Fish
Kommentera
-
Jag snackade lite med Peter på Zalt idag och han är mycket tacksam om ni kan rapportera in de problem som ni stöter med deras produkter. Glöm inte att få med så mycket detaljer som möjligt som betesmodell, storlek, färg osv. Utan information & detaljer blir det väldigt svårt att följa upp tyvärr. Han kände inte till några stora problem med dagens betesmodeller om jag förstog honom rätt.Ursprungligen postat av kanon Visa inläggKöpte 5 eller 6 st storlek 19 för 4 veckor sedan på sportfiskeboden. 4 st är spruckna nu.Men dom går väldigt fint i vattnet tills dom blir fulla med vatten.Dyrt men kul för man får mycket fisk på domC&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
|
3 svar
2 868 visningar